• تاریخ: ۱۴۰۰-۰۶-۲۰
  • شناسه خبر: 23883

در پیگیری تخلفات،کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در مقایسه با قوه قضاییه دست بازتری دارد/ حقوق ۲۸۹میلیونی یک مدیر در زنجان

کمیسیون اصل ۹۰ در مقایسه با قوه قضاییه دست بازتری دارد.چون قوه قضاییه تقیداتی دارد و نیازمند قوانین صریح است به همین جهت در پیگیری تخلفات دولت دوازدهم، پرونده هایی را تشکیل داده که هم مربوط به ترک فعل است وهم مربوط به تخ ...

به گزارش« پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» حجت الاسلام حسن شجاعی، نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس در یک گفت و گوی مجازی اظهار کرد:لیست های اسامی فراوانی در این مدت برای استانداری همه استان ها در فضای مجازی منتشر شده است که شبیه همان لیست هایی است که برای کابینه احتمالی نامزدهای ریاست جمهوری و یا حتی برای کابینه آقای رئیسی منتشر میشد و اعتباری نداشت. این اسامی هم از همین جنس است و برخی با مطرح کردن این اسامی می خواهند شانس افراد را برای انتخاب شدن بالاببرند که اعتباری ندارد و قابل اعتنا نیست.

حجت الاسلام حسن شجاعی گفت: در مجمع نمایندگان استان تلاش کردیم که یک روش منطقی و عاقلانه در پیش بگیریم . هرچند وزریر کشور از ما در این خصوص مشورت خواسته ولی تصمیم نهایی با وزارت کشور و ریاست جمهوری است و چنین نیست که ما تصمیم بگیریم.

شجاعی افزود: گزینه های مختلفی ازجریانات و گرایشات مختلف استان و خارج از استان به مجمع نمایندگان معرفی شدند که بعد از جمع آوری این اسامی ، به یک لیست ۵۰ نفره رسیدیم که در چند جلسه تلاش کردیم رزومه این افراد را بررسی کنیم و شناخت لازم را کسب کنیم. از بین آنها به ۱۳ نفر رسیدیم که ۷ نفر از استان و ۶ نفر از شخصیت های ملی بودند و از آن ۶ نفر هم فقط یک نفر اعلام آمادگی برای پذیرش این مسئولیت داشت که در نهایت اسامی این ۸ نفر به ترتیب اولویت به وزارت کشور ارسال شد .

نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس با بیان اینکه ترجیح ما این است که استاندار بومی و قوی باشد گفت: این وزارت کشور است که انتخاب نهایی را می کند، ولی در انتخاب استاندار خط قرمز ما این است که استاندار زنجان باید کارآمد و قوی باشد و اگر مدیری ضعیف باشد در مقابل انتخاب او مقاومت خواهیم کرد.

شجاعی در مورد ویژگی های لیست اسامی پیشنهادی برای استانداری هم گفت: در این لیست از نیروهای مدیریتی و اجرایی تا بعضی نیروهای اطلاعاتی و سپاهی نیز گزینه هایی وجود دارند .

حجت الاسلام حسن شجاعی تاکید کرد: آن وعده ای که در مورد وحدت نمایندگان استان به مردم داده ایما کنون محقق شده است. در اغاز کار نمایندگی در صحبت ها و جلساتی که در سطح استان داشتیم بر این نکته تاکید کردیم که هماهنگی نمایندگان استان فرصتی است که بخشی از عقب ماندگی های استان را جبران خواهد کرد. ولی متاسفانه بدخواهانی هستند که این وحدت را تحمل نکنند. این اخباری که علیه این وحدت منتشر میشود خبرسا زی و دروغ است و مردم به تلاش هایی را که برای اختلاف افکنی بین نمایندگان استان می شود اعتنایی نکنند.

شجاعی در خصوص پیگیری تخلفات احتمالی دولت دوازدهم هم گفت: کمیسون اصل ۹۰ مجلس در این خصوص در مقایسه با قوه قضاییه دست بازتری دارد. چون قوه قضاییه تقیداتی دارد و نیازمند قوانین صریح است ولی کمسیون اصل ۹۰ آن تقیدات را ندارد و به همین جهت نسبت به دولت گذشته پرونده هایی را تشکیل داده است هم مربوط به ترک فعل است و هم مربوط به تخلفات .

وی افزود: تازه ترین این گزارش ها مربوط یه دکتر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی نسبت به قانون اقدام راهبردی مجلس است که درآن گزارش ، ایشان متخلف شناخته شده و به زودی در صحن علنی مجلس اعلام خواهد شد و به عنوان متخلف به قوه قضائیه معرفی خواهند شد.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ در مجلس همچنین افزود: در استان هم با بعضی از تخلفات و گاهی جرائم مواجهیم که بخشی از آن قبلا رسانه ای شده و بعضی از پرونده های تخلف و ترک فعل هم پس از بررسی در کمیسیون اصل ۹۰ معرفی خواهند شد. به عنوان نمونه گزارش هایی از حقوق های نجومی داریم که یکی از مدیران استان ۲۸۹ میلیون تومان دریافتی ماهانه داشته است که برخورد لازم با آن انجان خواهد شد.

شجاعی

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست