• تاریخ: ۱۴۰۰-۰۶-۲۵
  • شناسه خبر: 23967

از آبرسانی هلال احمر استان زنجان تا توزیع بسته‌های معیشتی در روستاهای نهبندان

در دومین روز از اجرای طرح نذرآب ۴ توسط هلال‌احمر زنجان و چهارمحال بختیاری عملیات عمرانی لوله‌کشی برای تامین آب آشامیدنی سالم در روستای درشگفت و توزیع ‭‭‬‬بسته های غذایی بین روستائیان شهرستان نهبندان خراسان جنوبی انجام شد ...


به گزارش«پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» روابط عمومی جمعیت هلال‌احمر استان زنجان، خسرو رحمانی در مراسم رونمایی از دومین کاروان کمک‌های معیشتی طرح نذرآب ۴ در شهرستان نهبندان ابراز کرد: خوشبختانه امروز سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر نذر آب پایدار را مد نظر قرار داده که از خیرین داوطلب قدردانی می کنیم که به سمت تامین آب پایدار در مناطق مختلف و نیازمند در تلاش هستند.
رحمانی با بیان اینکه نذر آب پایدار اقدامی زیرساختی و باعث تثبیت جمعیت در کشور بویژه در مناطق مرزی است، اظهارداشت: توسعه زیرساختی در مناطق محروم گامی ماندگار است که باید بیشتر مورد توجه خیرین قرار گیرد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان نیز در ادامه این آیین گفت: با اجرای طرح ملی نذر آب ۴ در شهرستان نهبندان حدود ۲۰۰ خانوار از آب آشامیدنی سالم بهره‌مند می‌شوند.
سید قاسم موسوی با اشاره به نصب و راه اندازی ۲ دستگاه تصفیه آب در روستاهای مهل آباد و رومه شهرستان نهبندان افزود: اجرای یک خط لوله به طول یک هزار و ۲۰۰ متر، توزیع ۱۷ هزار آب معدنی و هشت تانکر آبرسان، توزیع ۳۰۰ بسته معیشتی، ۵۰۰ ثوب لباس و ۲۵۰ بسته لوازم التحریر از خدمات این طرح است.
وی، اعتبار اجرای این خدمات از محل کمک های خیرین و مردم نوعدوست استان زنجان را نزدیک به ۶ میلیارد ریال میلیون بیان کرد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: خشکسالی های ۲۰ ساله اخیر در استان خراسان جنوبی اقتصاد مردم را نابود کرده است و تنش آبی مهمترین مشکل مردم منطقه است.
معاون امور داوطلبان جمعیت هلال‌احمر زنجان نیز در این مراسم گفت: توزیع بسته‌های معیشتی در روستاهای محروم نهبندان با همکاری داوطلبان جمعیت هلال احمر استان زنجان، چهارمحال بختیاری و خراسان جنوبی انجام شد.
علی منفرد افزود: علاوه بر توزیع بسته های معیشتی، مسابقات ورزشی میان دانش آموزان برگزار شد و همچنین ۲۵۰بسته لوازم التحریر و اسباب بازی توسط تیم سحر در روستای مهل‌آباد نهبندان توزیع شد.
وی یادآوری کرد: عملیات اجرای لوله کشی برای آب‌رسانی پایدار با همکاری سازمان آب و فاضلاب شهرستان نهبندان در روستای درشگفت در حال اجراست و برای اجرای این طرح مشغول لوله‌گذاری به طول یک‌هزار و ۲۰۰ کیلومتر هستیم.
فرماندار نهبندان در مراسم رونمایی از کمک های معیشتی دومین کاروان “نذر آب۴” در این شهرستان گفت: یکی از اهداف مهم جمعیت هلال‌احمر بشردوستی و خدمت بی‌منت است که در جریان برگزاری طرح نذر آب در مناطق محروم،‌ به‌خوبی شاهد آن هستیم.
مجید بیکی افزود: با توجه به شرایط خاص در منطقه خراسان جنوبی به خصوص شهرستان نهبندان امروز مهم‌ترین اولویت منطقه تامین آب است.
وی با اشاره به اینکه شهرستان نهبندان ۱۷ درصد وسعت استان را شامل و ۵۲ هزار نفر جمعیت دارد، گفت: ۶۰ درصد جمعیت این شهرستان روستایی و دارای ۲۷۸ روستا هستیم پراکندگی بالا و جمعیت پایین باعث شده هزینه خدمات‌رسانی در شهرستان بسیار افزایش یابد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست