• تاریخ: ۱۴۰۰-۰۷-۰۱
  • شناسه خبر: 24072

بیش از ۶ هزار ماموریت کرونایی توسط اورژانس استان انجام شده است

از شیوع کرونا تا به امروز کارشناسان اورژانس به ۶ هزار و ۴۴۰ مورد ماموریت کرونایی اعزام شدند که از این تعداد دو هزار و ۷۹۰ ماموریت در سال جاری انجام شده است.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی زنجان در گفت و گو با خبرنگار «پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» در خصوص مأموریت های اورژانس اظهار کرد: براساس آیین نامه پوشش فراگیر و خدمات استاندارد، زمان رسیدن اورژانس بر بالین بیمار در کلانشهر‌ها ۱۲ دقیقه، در شهر‌های کوچک ۸ دقیقه و در جاده‌ها ۱۴ دقیقه است که در زنجان به طور میانگین این زمان در داخل شهر ۷ دقیقه و جاده ای ۱۲ دقیقه است.

 اصغر جعفری روحی گفت: در استان زنجان ۶۱ پایگاه اورژانس شامل ۳۹ پایگاه جاده ای و ۲۱ پایگاه شهری و ۱ پایگاه هوایی در حال فعالیت است.

جعفری روحی افزود: روزانه  ۱۹۲ ماموریت توسط کارشناسان اورژانس ۱۱۵ استان انجام می‌شود که از این تعداد ۴۵ ماموریت در زمان پیک کرونا، ماموریت کرونایی است و حداقل آن ۱۵ ماموریت در روز است.

 وی گفت: از زمان شیوع کرونا تا کنون ۱۶۰ نفر از همکاران اورژانس استان زنجان به بیماری کرونا مبتلا شدند.

رئیس اورژانس استان زنجان با اشاره به اینکه در ۶ ماهه نخست امسال میزان ماموریت‌های اورژانس نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۲ درصد افزایش یافته است، اظهار کرد: در ۶ ماه اول سال جاری ۳۲ هزار و ۳۲۵ مورد ماموریت اورژانس انجام شده که این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۲۶ هزار و ۴۳۷ مورد بوده است . ضمنا ۵هزار و ۹۲۴ مورد از این ماموریت ها مربوط به تصادفات سال جاری بوده و ۵هزار و ۱۱۸ مورد مربوط به تصادفات سال گذشته بوده است که افزایش ۱۶ درصدی را در ماموریت تصادفات نشان می دهد.

جعفری روحی همچنین با اشاره به ضرب و شتم کارشناسان اورژانس توسط همراهان بیمار گفت: مواردی مبنی بر ضرب و شتم ، آسیب به تجهیزات پزشکی و امبولانس توسط بیماران با مشکلات روان ، همراهان بیمار و یا در مراسم و مناسبت ها مثل پوشش چهارشنبه اخر سال گزارش شده و از طریق امور حقوقی پیگیری های لازم انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه گاه در اوج شلوغی و ترافیک کاری که همکاران ما درگیر انتقال بیماران بدحال هستند، تماس‌های کاذب با مرکز گرفته می‌شود اضافه کرد: به طور میانگین روزانه ۲۰ تماس کاذب و مزاحمت تلفنی و ۲۰ ماموریت کاذب به طور میانگین صورت می گیرد.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: طبق جانمایی استاندارد پایگاه های اورژانس با میانگین ۴۰ کیلومتر پوشش مناسبی در سطح استان ایجاد شده است و راه اندازی پایگاه ها بر اساس برنامه ششم توسعه بصورت کامل انجام شده و پایگاههای اشراق در شهرک صنعتی و جاده ای سعید اباد در ایجرود در حال تکمیل و راه اندازی در اینده ی نزدیک می باشند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست