• تاریخ: ۱۴۰۰-۰۷-۱۵
  • شناسه خبر: 24292

بانک‌ها سند واحد‌های تولیدی استان زنجان را به عنوان تضمین قبول ندارند

تعدادی از واحد‌های تولیدی استان زنجان با اینکه محل اجرای طرح را به عنوان تضامین به بانک ارائه می‌دهند اما بانک‌ها آن را قبول ندارد.

ناصر فغفوری در گفت‌وگو با خبرنگار «پایگاه خبری تحلیلی پیام ملّت» با اشاره به اینکه واحد‌های تولیدی استان دارای چند مشکل اصلی هستند، گفت: از جمله این مشکلات شامل کمبود نقدینگی، تامین مواد اولیه، تامین زیر ساخت‌ها و حمایت‌های حقوقی است.

وی با بیان اینکه در طول دو سال اخیر در بحث تامین نقدینگی تا حدودی نسبت به سال‌های قبل مشکلات مرتفع شده است، افزود: اما سرمایه‌گذران در واحد‌های تولیدی معتقدند که ارائه تسهیلات با نرخ سود ۱۸ درصد توجیه اقتصادی ندارد و تمایل چندانی برای دریافت نیز ندارند.

رئیس سازمان صنعت،دمعدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه برخی از واحد‌هایی که مشکلی در بحث فروش ندارند و دارای توجیه اقتصادی هستند به راحتی همین تسهیلات ۱۸ درصدی را دریافت می‌کنند، خاطر نشان کرد: تعدادی از واحد‌ها محل اجرای طرح را به عنوان تضامین به بانک ارائه می‌دهند اما بانک‌ها این تضامین را قبول ندارد که همین مسئله جزو بزرگ‌ترین مشکلات است.

وی با اشاره به اینکه این مسئله در ستاد اقتصاد مقاومتی استان و ستاد تسهیل مطرح شده است، بیان کرد: با ابلاغیه موجود واحد‌هایی که از محل اجرای طرح توان پوشش تضمین را داشته باشند بانک اجازه دریافت تضمینی دیگر را ندارد.

فغفوری گفت: طبق دستور العملی که در یک سال اخیر ابلاغ شده تخلفات بانک‌ها پایین آمده است اما خبر خوش این است که امسال بانک مرکزی و هیئت مقررات‌زدایی یا بهبود کسب‌ و‌ کار در حال نوشتن آیین‌نامه‌ای است که به شدت صدور مجوز‌هایی که موازی کاری می‌شوند را حذف می‌کند. با این حال مقرر شده تا آیین‌نامه کلی پایان مهر ماه یا اوایل آبان ماه ارائه شود.ب/

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست