• تاریخ: ۱۴۰۰-۰۸-۲۶
  • شناسه خبر: 25019

۳ درصد مدارس استان زنجان نیازمند تخریب و بازسازی است/ ۶٫۱متر مربع سرانه دانش آموز زنجانی

۳ درصد مدارس استان نیازمند تخریب و بازسازی و ۱۹ درصد نیازمند مقاوم سازی هستند.سرانه فضا برای هر دانش‌آموز زنجانی ۶٫۱ مترمربع است در حالی که سرانه استاندارد ۸٫۳ متر مربع است.

مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان در گفت و گو با « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» اظهار کرد: ۸هزار و ۲۶۳ کلاس درس در استان زنجان داریم که یک هزار و ۷۱۳ کلاس در شهرستان زنجان است .

جهانگیر صفری گفت: ۳ درصد مدارس استان نیازمند تخریب و بازسازی و ۱۹ درصد نیازمند مقاوم سازی هستند.

وی با اشاره به اولویت سنجی در تخریب و بازسازی مدارس گفت:تخریب و بازسازی، براساس ارزیابی کیفی مدارس با توجه به بازدید و نظر کارشناس ساختمان صورت می گیرد.

صفری افزود : تخریب و بازسازی در تمامی مناطق ۱۴ گانه آموزش و پرورش استان به صورت عادلانه و بر اساس نیاز واقعی توزیع می شود.

مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان با اشاره به وجود مدارس کانکسی در برخی مناطق گفت: این مدارس حدود ۲ تا ۱۵ نفره هستند و احداث مدرسه در مناطق کانکسی برای ۱۰ تا ۱۵ نفر در اولویت است.

جهانگیر صفری با اشاره بر اینکه سرانه فضا برای هر دانش‌آموز زنجانی ۶٫۱ مترمربع است در حالی که سرانه استاندارد ۸٫۳ متر مربع است و میانگین کشوری آن ۵٫۴ است .

مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان گفت: ۱۸ پروژه محرومیت زدایی در مدارس داریم و ۹۰ مدرسه تا پایان سال در حال ساخت است .

وی افزود :۳۲ مدرسه نیازمند احداث و ۲۰ مدرسه نیازمند تعمیر و تجهیز سرویس بهداشتی هستند.

خبرنگار: صغرا بنابی فرد

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست