• تاریخ: ۱۴۰۰-۰۸-۳۰
  • شناسه خبر: 25120

قانون حمایت از مالکیت صنعتی در دست بررسی مجلس است/ باید تعبیر مرگ بر امریکا را بازخوانی کنیم

قانون حمایت از مالکیت صنعتی در مجلس در دست بررسی است که تعاریف مشخصی از اختراع و فرآورده مورد تاکید این قانون است.

به گزارش «پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» جشنواره جهادگران علم و فناوری بسیج استان زنجان در سالن همایش جهاد دانشگاهی زنجان برگزار شد.

جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) در این جلسه با تاکید بر بیانیه گام دوم انقلاب اظهار کرد: اولین موضوعی که در این بیانیه به آن پرداخته شده موضوع علم است و این وظیفه ما را در این حوزه سنگین تر می کند.

سرهنگ طهماسبی گفت: با توجه به اینکه منویات و اوامر رهبری باید نصب العین بسیج باشد، بیانیه گام دوم به عنوان سند راهبردی ۱۰ ساله اقدامات و فعالیت های بسیج تدوین شده و به تایید مقام معظم رهبری رسیده است که برش استانی آن مشخص و اجرا خواهد شد.

مهدی باقری نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس نیز در این مراسم با بیان اینکه قوانین متعددی از سال ۱۳۰۴ تا کنون در خصوص حمایت از اختراعات و علائم تجاری و ثبت ایده ها و حمایت از نشانه ها و ملحق شدن به پروتکلهای بین المللی به تصویب رسیده گفت: قانون حمایت از مالکیت صنعتی در مجلس در دست بررسی است که تعاریف مشخصی از اختراع و فرآورده مورد تاکید این قانون است.

اگر به سمت تولیدات و اقدامات فناوارنه و دانش بنیان نرویم روش های سنتی جوابگو نخواهد بود. برای رعایت عدالت در کشور این حقوق را باید به صورت قانون تصویب کنیم هرچند این قوانین مکفی نیست ولی در بیانات رهبری بسیار تاکید شده است .

مهدی باقری با بیان اینکه مسئله یابی یکی از موضوعات مهم برای حل مشکلات است افزود: بسیج امن ترین و محرم ترین نقطه نظام است . هرمسأله ای که بخواهیم برای آن راه حلی پیدا کنیم بسیج بهترین جا است است چون هم مردمی است و هم محرم است .

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر۳۵۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه و۵۰۰هزار میلیارد تومان بدهی داریم یعنی به اندازه کل بودجه کشور کسری داریم . این بزرگترین مسئله کشور است . چه کسی برای آن راه حل و راهکار و ایده ای دارد؟

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب توجه ویژه ای به کارهای علمی دارند گفت: افرادی هستند که با هدف کسب درآمد وارد حوزه اقدامات دانش بنیان می شوند و افرادی هم با هدف اعتلای آرمانهای انقلاب وارد این حوزه می شوند که مسائل کشور را حل کنند.

رئیس بسیج اساتید استان زنجان نیز در این جلسه به ارائه جدیدترین پژوهش های خود در خصوص تولید آنزیم ها پرداخت .

وی با اشاره به بیانات اخیر رهبری در جمع نخبگان در خصوص توجه به عدم غفلت از توانایی های خود گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب هم می فرمایند شعار مرگ امریکا یعنی مرگ بر دست درازی به حقوق ملتها.

وهب جعفریان با اشاره به لزوم حمایت مسئولین از نخبگان و پژوهشگران و فعالان علمی گفت: ما پژوهشگران بلدیم مرگ بر امریکا بگوییم آیا شما مسئولین هم بلدید؟

وی خطاب به مسئولین افزود: جوانان را دریابید.جوانان امروز با جوانان سال۵۹ هیچ فرقی نکرده اند.امروز باید تعبیر مرگ بر امریکا را بازخوانی کنیم .ما برای کارهای بزرگ ساخته شده ایم.

مدیر مرکز رشد بسیج صائب نیز در این مراسم ضمن تشریح اقدامات این مرکز به ویژه در حوزه مسکن و ساختمان و سکونتگاههای غیر رسمی و مسائل شهری افزود:مشکل ما این است که نتوانسته ایم زنجیره شرکت های دانش بنیان ایجاد کنیم که اگر این زنجیره تشکیل شود شرکت های دانش بنیان با هم و در کنار هم تقویت می شوند و این هم افزایی جلوی کارهای جزیره ای و بی هدف و دور از هم را می گیرد.

در این جلسه برگزیدگان علم و فناوری بسیج استان زنجان ضمن معرفی ، تجلیل شدند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست