• تاریخ: ۱۴۰۰-۰۹-۰۱
  • شناسه خبر: 25164

آغاز طرح زمستانی هلال احمر زنجان

تیم‌های امداد و نجات زمستانی در ۱۴ پایگاه‌ و هشت پست امداد و نجات درحال آماده باش هستند.طرح زمستانی این جمعیت از نخستین روز آذر ماه تا ۲۵ اسفند سالجاری اجرا می‌شود.

به گزارش «پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» سید قاسم موسوی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در طرح زمستانی هلال احمر ۱۴ پایگاه ثابت و موقت به صورت شبانه روزی برای ارائه خدمات امدادی به مسافران و رانندگان عبوری از جاده‌های استان فعال هستند.

وی گفت: برای ارائه خدمات مطلوب علاوه بر این پایگاه ها، هشت پایگاه پشتیبان نیز در شهرستان‌های خرم دره، ابهر، خدابنده، زنجان، ماهنشان، ایجرود و طارم در استان زنجان فعال است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: روزانه ۵۵ نفر پرسنل هلال احمر و ۱۲۰ امدادگر و نجاتگر در پایگاه های و پست های امداد و نجات شبانه روزی آماده پاسخگویی به حوادث هستند.

موسوی اظهار داشت:زمستان امسال سه پایگاه موقت امداد و نجات به منظور ارتقای سطح پاسخگویی سریع و مناسب به حوادث سوانح احتمالی و ضرورت ارائه خدمات بهینه امداد و نجات در کیلومتر هشت و ۶۸ جاده ترانزیت زنجان – ابهر و کیلومتر ۱۳ جاده ترانزیت زنجان – میانه فعال شده است.

وی یادآوری کرد: آمبولانس، خودروی نجات، خودروی کمک دار امداد و سایر ماشین آلات امدادی، چند منظوره و بالگرد نیز برای طرح امداد و نجات زمستانی مجهز شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: همه پایگاه‌های ثابت و موقت هلال احمر استان برای در راه ماندگان و اسکان موقت تجهیز شده است.

موسوی تاکید کرد: برای اسکان موقت در راه ماندگان ناشی از برف و کولاک در جاده های استان زنجان در مساجد ومکان های از قبل پیش بینی شده با هماهنگی مدیریت بحران استان انجام خواهد شد.

وی از هموطنان خواست، در صورت گرفتار شدن در سوانح و حوادث با شماره ۱۱۲ برای دریافت خدمات امداد و نجات در هر ساعت از شبانه روز می توانند تماس برقرار کنند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست