• تاریخ: ۱۴۰۰-۰۹-۱۷
  • شناسه خبر: 25421

آثار تصمیمات اقتصادی دولت را در چند ماه آینده خواهیم دید

بعداز تغییرات دولت اتفاقات بسیار خوبی در حوزه اقتصاد در حال وقوع است. ولی آثار آن یک روزه نیست. یعنی اینگونه نیست که ما امروز کاری بکنیم و فردا اثرش را ببینیم.آثار این تصمیمات و تغییرات را نزدیکی های عید و بعد از عید خوا ...

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» مصطفی طاهری نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس، در حاشیه مراسم روز دانشجو در دانشگاه آزاد زنجان اظهار کرد: دوهزار و پانصد مجموعه و موسسه دانشگاهی داریم حدود صد و پنجاه هزار نفر ازدانشجویان  این ها در مقطع دکتری درس می خوانند که اگر قدرش را بدانیم یک پتانسیل عظیمی برای کشور است .

نماینده زنجان و طارم در مجلس با اشاره به اینکه در چند محور باید این دانشجویان قدردانی شوند گفت: یکی از موارد این است که ما مسئله محور باشیم . دراین سه میلیون و صدهزار دانشجو می بینیم که  از هزار مقاله خیلی خوبی که در کشور هست زیر دو درصدش ثبت اختراع می شود.

  وی با بیان اینکه  تعداد پایان نامه هایی که در ارشد و دکتری هست باید از بیرون تقاضا محور باشد گفت: یک وقتی هست که استاد موضوع را طرح می کند و دانشجو آن را حل می کند و می شود پایان نامه  و یک موقع هم تقاضا محور است یعنی مثلا واحد صنعتی  می گوید من یک مشکلی دارم  این را برای من حل کنید این هم یموشد  می شود یک پایان نامه تقاضا محور  که این موارد زیر دو درصد است . یعنی از صدتا پروژه دوتا از آن مربوط به تقاضا محور بودن است .

وی افزود:  ما اگر این فرصت را غنیمت بدانیم و  سعی کنیم انرژی و ذهن و توان این سه میلیون نفر دانشجورا  را سراغ نقطه زنی و تقاضا محوری و حل مسائل جدی کشور ببریم  بخش زیادی از مشکلات کشور را می توانیم حل کنیم .

مصطفی طاهری با بیان اینکه دانشجو در هرشرایطی باید وظیفه اش را درست انجام دهد گفت: چه در ایام کرونا و چه در پسا کرونا  و چه در هرشرایطی که باشد باید خوب درس بخوانند و خوب تهذیب  کنند و خوب شادی و ورزش کنند.

مصطفی طاهری گفت: بعداز تغییرات دولت اتفاقات بسیار خوبی در حوزه اقتصاد در حال وقوع است که واقعا جای تحلیل دارد. حداقل ده قانون خیلی خوبی که بسیاری از مشکلات در سه چهار ماه بعد را حل می کند . جهت گیری هایی که دولت کرده شبیه به کاری که در واکسن انجام داد که ملموس بود ولی اتفاقات مربوط به مسائل اقتصادی یک روزه نیست. یعنی اینگونه نیست که ما امروز کاری بکنیم و فردا اثرش را ببینیم.آثار این تصمیمات و تغییرات را نزدیکی های عید و بعد از عید خواهیم دید.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست