• تاریخ: ۱۴۰۰-۰۹-۱۸
  • شناسه خبر: 25429

انتخاب۱۱ کشور هدف صادراتی برای محصولات مختلف کشاورزی استان زنجان

براساس مطالعاتی که اتاق بازرگانی زنجان برای یافتن بازار‌های صادراتی محصولات کشاورزی داشته، از بین ۷۰ کشور ۱۱ کشور هدف صادراتی برای محصولات مختلف اعم از سیر، کشمش، زیتون و سایر محصولات انتخاب شده است.

علی یگانه‌فرد، رئیس اتاق بازرگانی در گفت‌وگو با خبرنگار «پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملت» اظهار داشت: عمده مشکلی که در مسیر برداشت و بازرسانی محصولات کشاورری در استان زنجان ایجاد می‌شود به دلیل نبود پایانه‌های صادراتی است چراکه اگر این مکان وجود داشت محصولات به شکل عمده از کشاورز خریداری، سورت، بسته‌بندی و در نهایت آماده برای صادرات به ارزش افزوده بالا می‌شد.

وی با ابراز تاسف از اینکه در زمینه میزان مصرف سم و کود در محصولات کشاورزی نظارت پایین است، گفت: متاسفانه چندین بار این اتفاق افتاده که محصولی بدون اندازه‌گیری باقی‌مانده سم و کود برای صادرات بارگیری شده اما کشور مقصد بعد از آزمایش از دریافت بار خود‌داری کرده است.

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان با اشاره به اینکه باید پایانه صادراتی با تمام امکانات و تجهیزات در استان وجود داشته و فعالیت کند گفت: یکی از این ضروریات وجود آزمایشگاه باقی‌مانده سم و کود در محصولات کشاورزی است که تاکنون استان محروم از این امکانات بوده است و این خود ضربه به بخش تولید و کشاورز بوده است.

یگانه‌فرد گفت: راهکار اتاق بازرگانی برای برون رفت از معضلاتی که در مسیر بازاررسانی محصولات کشاورزی ایجاد می‌شود این است که مطالعاتی برای یافتن بازر‌های صادراتی داشته و از بین ۷۰ کشور در حدود ۱۱ کشور هدف صادراتی برای محصولات مختلف اعم از سیر، کشمش، زیتون و سایر محصولات انتخاب شده است.

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان با تاکید بر اینکه یکی از مهم‌ترین هدف‌گذاری‌ها تشکیل هلدینگ کشاورزی در استان است، تشریح کرد: اگر بتوانیم حتی یک شرکت هلدینگ در کشور تاسیس کنیم قریب به ۶۰ درصد مسائل پیرامون مشکلات بازاررسانی محصولات کشاورزی استان حل خواهد شد.

خبرنگار:صغری بنابی فرد

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست