• تاریخ: ۱۴۰۰-۰۹-۲۱
  • شناسه خبر: 25514

بیش از ۷۵ درصد ماشین‌آلات مورد استفاده در معادن فرسوده اند

در حال حاضر بیش از ۷۵ درصد ماشین‌آلات مورد استفاده در معادن فرسوده هستند و نیازمند نوسازی‌اند.خرید ماشین‌آلات دست دوم نیز به دلیل تحریم و مشکلات ارزی با موانعی رو به رو است از سویی دیگر قیمت ماشین‌آلات نیزبالارفته است.

مهدی فرامرزی، رئیس امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار «پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملت» اظهار داشت: وجود مشکلات در برخی معادن سبب غیر فعال شدن آن‌ها شده است، که مسائلی از قبیل فرسوده بودن ماشین‌آلات، کاهش راندمان تولید، افزایش میزان مصرف سوخت، مسائل زیست محیطی و قانونی که در ارتباط با گون و حفظ آن وجود دارد از جمله آن‌ها است.

وی با بیان اینکه گاها معدن‌داران برای ادامه روند کار به ماشین‌آلات استیجاری روی آورده‌اند افزود: اما این امر نیز صرفه اقتصادی برای آنان ندارد و هزینه‌های دیگری برای بهره‌برداران تحمیل می‌کند.

رئیس اداره امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به اینکه اکثر ماشین‌آلات مورد استفاده در معادن وارداتی است، گفت: حتی در صورت معیوب بودن قطعات امکان جایگزینی آن به دلیل تحریم‌ها نیست و از سویی دیگر اگر قطعه‌ای موجود باشد با قیمت بالاتری به دست معدن‌کاران می‌رسد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۷۵ درصد ماشین‌آلات مورد استفاده در معادن فرسوده هستند و نیازمند نوسازی‌اند عنوان کرد: با اینکه استفاده ماشین‌آلات دست دوم نیز می‌تواند کمک‌کننده به معدن‌داران باشد اما خرید این ماشین‌آلات نیز به دلیل تحریم و مشکلات ارزی با موانعی رو به رو است از سویی دیگر قیمت ماشین‌آلات نیز در طول سال‌های اخیر با روند رو به رشدی مواجه بوده است.

فرامرزی خاطر نشان کرد: استان زنجان و منطقه انگوران به لحاظ مواد معدنی غنی است اما وجود موانع مذکور مانع از آن‌ شده که پروانه جدید بهره‌برداری برای معادن صادر شود بنابراین با وجود این مشکلات نباید انتظار توسعه استان از طریق معادن را داشت.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست