• تاریخ: ۱۴۰۰-۰۹-۲۳
  • شناسه خبر: 25568

هشدارهای هواشناسی مد نظر کوهنوردان باشد/آرامش جسمانی و کاهش فشارهای روانی از فوائد کوهنوردی است

همواره هشدارهای هواشناسی باید مد نظر کوهنوردان باشد چرا که طبیعت همیشه قوی تر از انسان است و مبارزه غیرمنطقی با آن منجر به شکست است.کوهنوردی اثرات بسیار محسوسی بر کاهش استرس و فشارهای روانی دارد.

جعفر نجفی پیشکسوت کوهنوردی در گفت و گو با خبرنگار « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» با بیان اینکه ورزش کوهنوردی در تمام فصول لذت بخش و مفرح است گفت: ولی موکداً لازم است کوهنوردان و طبیعت گردان تمهیدات لازم را به ویژه در زمستان در نظر بگیرند چون در سرما و یخبندان و حیوانات وحشی و شرایط نامساعد جوی،خطرهایی متوجه صعود کنندگان می شود که اگر موارد امینی و نکاتی که باید رعایت شود نادیده گرفته شود عواقب خطرناکی به دنبال دارد.

نجفی گفت: صعود فردی و به تنهایی در زمستان به اتفاعات خطرناک است و صعود کنندگان حتما باید از طریق باشگاه های معتبر اقدام کنند و ضمناً شماره سرپرست برنامه و مسئول باشگاه را در اختیار خانواده خود قرار دهند.

وی با بیان اینکه هرکوهنورد باید چهار فاکتور مهم و مورد نیاز کوهنوردی را که به عنوان چهار« ت» طلایی شناخته می شود، داشته باشد گفت: این چهار « ت» طلایی عبارتند از توانایی، تمرین مستمر، تجهیزات و تجربه که لازمه کوهنوردی و صعود به ارتفاعات است.

نجفی با بیان اینکه طبیعت همیشه قوی تر از انسان است و مبارزه غیرمنطقی با آن منجر به شکست بوده است تاکید کرد: همواره هشدارهای هواشناسی باید مد نظر کوهنوردان باشد.

این پیشکسوت کوهنوردی با اشاره به فواید این ورزش افزود: کوهنوردی جزء ورزشهای بسیار مفرح و لذتبخش است که اگر کسی با توجه به شرایط سنی و جسمی خود و با رعایت اصول آن انجام دهد حتما در ارتقاء سلامتی روح و تمام ارگان های بدن او تاثیر بسزایی خواهد داشت و موجب شادی و نشاط خواهد بود.

وی کاهش خطرات سلامتی مرتبط با دستگاه تنفسی،تقویت استخوان بندی و عضلات بدن و تقوییت عضله قلب را از فواید این ورزش برشمرد و گفت: کوهنوردی اثرات بسیار محسوسی بر کاهش استرس و فشارهای روانی دارد که کسانی که مداومت در انجام این ورزش دارند آرامش جسمانی،تحولات روحی و روانی و کاهش فشارهای روانی ناشی از آن را تایید می کنند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست