• تاریخ: ۱۴۰۰-۰۹-۲۹
  • شناسه خبر: 25657

دانشگاه زنجان درمیان دانشگاه‌های برتر سبز ایران قرار گرفت

دانشگاه زنجان بر اساس نتایج رتبه بندی تراز سبز دانشگاه های دنیا بر اساس شاخص های پایداری در سال ۲۰۲۱ در میان دانشگاه‌های برتر کشور قرار گرفت.

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» مدیر ورابط عمومی دانشگاه زنجان در این باره به خبرنگاران گفت: رتبه بندی تراز سبز دانشگاه های دنیا بر اساس شاخص های پایداری (UI Greenmetric World University Ranking) طی یازدهمین دوره ارزیابی، نتایج سال ۲۰۲۱ را در روز ۱۴ دسامبر ۲۰۲۱ با حضور نمایندگان دانشگاه های دنیا و به میزبانی دانشگاه اندونزی اعلام شد.

وی افزود: در سال ۲۰۲۱، ۹۵۶ دانشگاه از ۸۴ کشور دنیا مورد ارزیابی قرار گرفتند که در این فهرست ۴۲ دانشگاه ایرانی حضور داشتند.

سپهری اظهار داشت: ارزیابی ها براساس شاخص های اصلی موقعیت، زیرساخت و فضای سبز، مدیریت انرژی و تغییرات اقلیمی، مدیریت پسماند، مدیریت آب، مدیریت حمل و نقل، آموزش، پژوهش و مسئولیت پذیری و تاثیرگذاری در جامعه انجام شده است.

وی با بیان اینکه در سال جاری نیز معیارهایی در مورد مدیریت بیماری و پیشگیری کرونا، تغییرات آموزش و پژوهش، تنوع زیستی و خدمات رسانی به جامعه نیز مورد توجه قرار گرفت، افزود: ۲۰ دانشگاه برتر دنیا عمدتا در اروپا و آمریکای شمالی (بجز ۲ دانشگاه آمریکای لاتین) قرار داشتند، ولی دانشگاه های آسیایی و آمریکای لاتین قابل توجه ای نیز در فهرست ۵۰ دانشگاه برتر دنیا مشاهده می شود.

مدیر ورابط عمومی دانشگاه زنجان با بیان اینکه در این رتبه بندی دانشگاه های واخنینگن هلند، ناتینگهام انگلستان، گرونینگن هلند، ناتینگهام ترند انگلستان و کالیفرنیا دیویس آمریکا به ترتیب پنج دانشگاه برتر دنیا انتخاب شدند، گفت: در بین دانشگاه های ایرانی، دانشگاه زنجان، دانشگاه کاشان، دانشگاه محقق اردبیلی با رتبه های ۹۰-۹۵، ۱۰۴ و ۱۵۵ به ترتیب سه دانشگاه برتر ایرانی شدند، هرچند رتبه آنها نسبت به سال ۲۰۲۰ تنزل نشان می دهد.

دانشگاه زنجان هم اکنون دارای چهار دانشکده علوم با هفت گروه آموزشی و ۴۷ رشته، دانشکده علوم انسانی با ۱۰ گروه آموزشی و ۴۲ رشته، دانشکده مهندسی با ۱۱ گروه آموزشی و ۳۸ رشته و دانشکده کشاورزی با هشت گروه آموزشی و ۵۰ رشته است.در حال حاضر بیش از ۱۰ هزار دانشجو در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست