• تاریخ: ۱۴۰۰-۱۰-۱۱
  • شناسه خبر: 25827

تمام گسل‌های استان زنجان شناسایی شده است/محدوده گسل‌ها به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است

استان زنجان جز معدود استان‌هایی است که تمام گسل‌ها را شناسایی کرده است، محدوده گسل‌ها به دستگاه‌های اجرایی همانند راه و شهرسازی و شهرداری ابلاغ شده است تا نسبت به ساخت و ساز دراطراف گسل‌ها حساسیت داشته باشند.

صفی‌الله کرامتی، مدیر کل بحران استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار «پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملت» اظهار داشت: خوشبختانه استان زنجان پتانسیل‌های خوبی دارد به طوری که دانشگاه علوم‌پایه و دانشگاه زنجان مطالعات خوبی در زمینه گسل‌های استان انجام داده است و این امر یک نقطه قوتی برای استان محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه استان زنجان جز معدود استان‌هایی است که تمام گسل‌ها را شناسایی کرده است، افزود: در شهر زنجان محدوده گسل‌ها به دستگاه‌های اجرایی همانند راه و شهرسازی و شهرداری ابلاغ شده است تا نسبت به ساخت و ساز در اطراف گسل‌ها حساسیت وجود داشته باشد.

مدیر کل بحران استان زنجان با بیان اینکه به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده تا از ساخت ساختمان های بلند مرتبه در اطراف گسل ها خودداری شود، گفت: با اینکه مقرر شده بود تا مدرسه ای در نزدیکی گسل غرب زنجان ساخته شود، اما از این امر ممانعت شد.

وی با اشاره به اینکه دستگاه های اجرایی استان آمادگی لازم برای مقابله با بحران را دارند، عنوان کرد: بررسی های لازم انجام گرفته و دستگاه هایی همانند هلال احمر، اورژانس، مدیریت بحران در امادگی کامل به سر می برند.

کرامتی با اشاره به اینکه آموزش‌های لازم برای مقابله با بحران به مسئولان استانی و بعضا به مردم ارائه شده است، بیان کرد: استان زنجان جزو استان‌هایی است که با توجه به انسجامی که دستگاه‌های نظامی و انتظامی دارند در آمادگی مطلوب برای مقابله با انواع بحران‌ها قرار دارد.

زهرا بیات

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست