• تاریخ: ۱۴۰۰-۱۰-۱۱
  • شناسه خبر: 25809

وجود۱۹دستگاه شتاب نگار زلزله نسل قدیم در استان زنجان

در حال حاضر۱۹ دستگاه شتاب نگار زلزله از نسل قدیم در استان زنجان وجود خبر داد ومکان یابی ۷ دستگاه شتاب نگار زلزله هم امسال انجام شده است.

صمد هاشملو در گفتگو با خبرنگار« پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» با بیان اینکه آموزش باید از مسائل دارای اولویت باشد، گفت: تا زمانی که به مقوله آموزش پرداخته نشود خروجی مناسبی نخواهیم داشت.
وی با بیان اینکه آموزش مدیران، معاونان، کارکنان و اقشار مختلف جامعه باید دسته بندی شود، اظهار کرد: موضوعات مشخص شده و اطلاعات براساس توان و جایگاه افراد به صورت ساده بیان شود تا تاثیرگذاری لازم را داشته باشد.
رئیس اداره مدیریت بحران و پدافند غیرعامل راه و شهرسازی زنجان با بیان اینکه طی هفته جاری دوره آموزشی «طراحی اسکان اضطراری و موقت در بحران» با همکاری معاونت توسعه و منابع انسانی راه و شهرسازی زنجان با حضور مطلوب و گسترده همکاران فنی و مهندسی برگزار شد، گفت: این دوره از سال گذشته شروع شده است.
هاشملو با بیان اینکه نقش ( GIS) در مدیریت بحران عملیاتی شده است، بیان داشت: همچنین دوره ارزیابی و آسیب پذیری سکونت گاه‌های شهری در برابر زلزله هم برگزار شده است و این دوره همچنان تداوم دارد چرا که برخی از مسئولین جدید در استان با این دوره‌ها آشنا نیستند و با فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی هماهنگی اولیه در حال انجام بوده که اگر تمایلی داشته باشند این آموزش‌ها به صورت رایگان اجرا شود و بعد از عملیاتی شدن این آموزش‌ها، پیگیر بحث‌های دیگری نیزخواهیم بود.
وی از همکاری فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها، مدیریت بحران، شوراهای اسلامی و راه و شهرسازی استان در خصوص برگزاری دوره‌های آموزشی قدردانی کرد.
رئیس اداره مدیریت بحران و پدافند غیرعامل راه و شهرسازی زنجان گفت؛ دستگاه‌های شتاب نگار در استان زنجان در حد نرمال نصب و اطلاعات توسط مرکز تحقیقات مطالعات راه مسکن راه و شهرسازی رصد می‌شود.
هاشملو از وجود ۱۹ دستگاه شتاب نگار زلزله از نسل قدیم در استان زنجان خبر داد و ابراز کرد: ۶ مورد دستگاه شتاب نگار زلزله جدید اخیراً اضافه شده و مکان یابی۷ دستگاه شتاب نگار زلزله هم امسال انجام شده و شرط آن احداث فونداسیون مناسب و فنی توسط دستگاه‌های ذیربط است تا بتوانیم شتاب‌نگار را از مرکز تحقیقات راه و شهرسازی استان دریافت کرده و از ظرفیت ایجاد شده استفاده کنیم.
وی با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته با شرکت آب منطقه‌ای و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان برای نصب شتاب نگار زلزله، گفت: سدها و شهرک‌های صنعتی و معادن برای نصب شتاب نگار مدنظر هستند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست