• تاریخ: ۱۴۰۰-۱۰-۳۰
  • شناسه خبر: 26331

توصیه به حداقل رساندن خسارت به کشاورزان و دامداران در روز‌های برفی

با توجه به کاهش دما و بارش برف در بخش های باغبانی ، زراعت، شیلات و مرغ و طیور جهت ممانعت از ایجاد خسارت بهتر است به توصیه های کارشناسان جهاد کشاورزی عمل شود.

اکبری، معاون فنی جهاد کشاورزی شهرستان طارم در گفت‌وگو با خبرنگار «پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملت» اظهار داشت: با توجه به بارش سنگین برف کشاورزان و دامداران و باغداران در جهت ممانعت از وقوع خسارت در واحد‌ها باید اقداماتی را انجام دهند‌ به طوری که باید در باغات خصوصا باغات جوان نسبت به پوشش این نهال‌ها با کیسه یا پلاستیک اقدام شود.

وی با اشاره به اینکه در بحث تاسیسات آبرسانی کشاورزان باید نسبت به تخلیه آب سیستم‌های انتقال آب اقدام کنند، گفت: در صورتی که در سیستم‌های آبیاری تحت فشار یخ‌زدگی رخ دهد خسارت چشمگیری به تاسیسات وارد خواهد شد.

معاون فنی جهاد کشاورزی شهرستان طارم با بیان اینکه واحد‌های مرغداری و دامداری از جیره غذایی پر انرژی باید استفاده کنند، بیان کرد: توصیه می‌شود با توجه به برودت هوا سوخت لازم را ذخیره کنند و دمای محیط را در شرایط کنترل شده نگه دارند تا سرمای بالا سبب ایجاد مشکل نشود.

وی همچنین با توصیه به اینکه با بارش ادامه داربرف نگه‌داری دام‌ها در واحد‌های فرسوده احتمال نشست وجود دارد، بیان کرد: تا حد امکان دامداران دام‌ها را به محیطی با امنیت بالا به لحاظ سازه انتقال دهند.

اکبری همچنین با بیان اینکه زنبور‌داران و پرورش‌دهند گان ماهی نیز باید برای محافظت از واحد‌های پرورش اصولی را رعایت کنند، عنوان کرد: در صورتی که اندکی کوتاهی رخ دهد خسارت چشمگیری به تولیدکنندگان وارد خواهد شد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست