• تاریخ: ۱۴۰۰-۱۱-۰۲
  • شناسه خبر: 26344

فعالیت ۲۰۰ هنرمند انگشترساز دراستان /کشور‌های حاشیه خلیج فارس مشتری اصلی انگشتر زنجان

انگشتر‌سازی همانند مس و چاقو‌سازی در استان زنجان سبب رونق اشتغال فعالان این عرصه شده به طوری که قریب به ۲۰۰ نفر از هنرمندان انگشتر‌ساز در ۱۷۰ کارگاه‌ کوچک در سطح استان در حال فعالیت هستند که توان تولید بیش از یک هزار انگ ...

الناز خدایی‌فرد، معاون صنایع دستی، اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار «پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت» با اشاره به اینکه یکی از صنایع موفق در استان زنجان انگشترسازی و رکاب‌سازی است و در کشور جایگاه خوبی دارد، اظهار داشت: خوشبختانه حمایت‌های مناسبی توسط سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان و اداره کل از این صنعت کرده است.

وی با بیان اینکه انگشتر‌سازی نیز همانند مس و چاقو‌سازی در استان سبب رونق اشتغال فعالان این عرصه شده گفت: قریب به ۲۰۰ نفر از هنرمندان انگشتر‌ساز در ۱۷۰ کارگاه‌ کوچک در سطح استان در حال فعالیت هستند که توان تولید بیش از یک هزار انگشتر در ماه را دارند.

معاون صنایع دستی، اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با اذعان به اینکه رکاب‌های ساخته شده توسط هنرمندان زنجان با برند خود زنجان در استان‌های تهران، مشهد و قم به فروش می‌رسد، گفت: کارآموزان از استان‌های دیگر نیز جهت فراگیری رشته انگشترسازی به هنرمندان زنجانی مراجعه می‌کنند و پس از فراگیری خود اقدام به ایجاد کارگاه می‌کنند.

وی با بیان اینکه انگشتر زنجان همانند نگینی در کشور‌های حاشیه خلیج فارس نیز می‌درخشد، تصریح کرد: کشور‌های اصلی مشتری انگشتر زنجان شامل کشور‌های حاشیه خلیج فارس است.

خدایی‌فرد با اشاره به اینکه از کارگاه‌های کوچک صنایع دستی در سطح استان حمایت انجام می‌شود گفت: یکی از اهداف اداره‌کل این است که انگشترسازی که معرف برند زنجان است در کشورهای دیگر به طور کامل شناخته شود.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست