• تاریخ: ۱۴۰۰-۱۱-۰۷
  • شناسه خبر: 26446

شاخص‌های عددی برای شهر زنجان تعیین شود/ فرصت اصطکاک نداریم

ما فرصت اصطکاک نداریم ،به تمام افرادی که باید پاسخگو باشند گفته‌ام، با توجه به فشار حداکثری، مشکلات اداری و مسایلی که هست به هیچ عنوان فرصت اصطکاک نداریم.

به گزارش «پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملت» استاندار زنجان در آیین معارفه علی‌رضا فیروزفر به عنوان شهردار جدید زنجان اظهار داشت: بر اساس عادت همواره استان زنجان را با استان‌های همسایه از قبیل قزوین، گیلان، همدان مقایسه می‌کنم و شاخص‌های استان زنجان را نسبت به این استان‌ها می‌سنجم اما متاسفانه استان زنجان نسبت به این استان‌ها از لحاظ شاخص‌های کلان پایین‌تر است، در شاخص‌های شهرسازی نیز مقداری به کار نیاز است.

وی با بیان اینکه ما فرصت اصطکاک نداریم و به تمام افرادی که باید در این امر پاسخگو باشند گفته‌ام، با توجه به فشار حداکثری، مشکلات اداری و مسایلی که هست به هیچ عنوان فرصت اصطکاک نداریم، افزود: ما دغدغه این نظام را داریم .بیش از ۴۰ سال پای انقلاب اسلامی که خون‌های بسیاری ریخته شده است ایستادیم و ما مسئول در مقابل تمام مردم هستیم.

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه باید منیت را کنار بگذاریم گفت: نباید یک دستگاه یا فرد را ناجوانمرادانه زیر سوال ببریم، بلکه باید تمام تلاش را برای پیشرفت شهر و استانمان داشته باشیم.

وی عنوان کرد: دکتر فیروز فر،فرد با تجربه‌ و مقتدر هستند و حضور ایشان قطعا نعمتی برای شهر خواهد بود؛ با این وجود من به عنوان استاندار در خدمت ایشان هستم و قول می دهم با کمترین اصطکاک در خدمت ایشان باشم.

افشارچی با بیان این که در خواست‌هایی از شهردار جدید زنجان دارم گفت: خواهش می‌کنم شاخص‌های عددی برای توسعه شهر تعیین کنند چراکه ۵۰ درصد استان زنجان مربوط به شهر زنجان است نزدیک ۵۰۰ هزار نفر جمعیت در این شهر زندگی می‌کنند. بنابراین اگر بخواهیم به لحاظ عدالت نیز بیان کنیم باید بیشتر تمرکز بر شهر زنجان باشد.

وی تاکید کرد: من به شهردار توصیه نمیکنم به صورت پروژه‌ای حرکت کنید و کل تمرکز را بر آن قرار دهید چراکه باید حرکت شهرداری از نگاه پروژه محور به سمت نگاه کلی و برنامه محور برود.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه ما مشکل تورم در استان داریم و یکی از دلایل ان این است که اجاره بها در استان بالا است، تصریح کرد: قسمت اعظم مغازه‌ها در سعدی وسط متمرکز است باید برنامه‌ریزی کنیم تا مراکز خرید اقماری را توسعه دهیم و با حداقل قیمت در اختیار جوانان و فروشندگان قرار دهیم.

وی با اشاره به اینکه ما هر جایی را که توسعه می‌دهیم باید مسائلی در اولویت قرار گیرد، افزود: قطعا راه اندازی مراکز مختلف که خدمات ارایه می دهند از محل توزیع ثروت تاثیر گذار خواهد بود و در حرکت استان به سمت عدالت کمک خواهد کرد، با این حال من اعتقاد به توسعه در سطح استان دارم بنابراین نیاز به ارتقا داریم اما زیرساخت‌ها فراهم نشده است.

افشارچی با بیان اینکه افزایش تولید ناخالص داخلی از محل بخش خدمات که اصلی ترین آن بحث میراث فرهنگی و خدمات گردشگری است، میسر می‌شود عنوان کرد: این شهر و استان مکان‌های گردشگری بسیاری دارد که می تواند زنجان را به میزبان مهربان تبدیل کند.

استاندار زنجان با بیان اینکه بهترین مدل از حکم‌رانی نوعی است که یک شبکه ای از مردم درگیر شود، گفت: دکتر فیروز فر قدرت بالایی در جذب مردم که دلداده و شیفته امام حسین(ع) هستند دارد و با استفاده از همین همراه کردن مردم با خود می‌توان بسیاری از مسائل شهری را حل کرد.

وی گفت: هم‌اکنون شبکه‌های بسیار گسترده‌ای از مردم پای کار هستند و ایشان شبکه پیوستن مردم به دلدادگان حسینی را ایجاد کرده‌اند که این امر یک نقطه قوت برای ایشان و شهر زنجان محسوب می‌شود.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست