• تاریخ: ۱۴۰۰-۱۱-۱۴
  • شناسه خبر: 26595

افتتاح چهار پارک جدید در زنجان/ کمربند سبز شهری برای جلوگیری از پیشروی شهر اجرا می شود

دو برنامه در دست اقدام در سازمان سیما منظر شهرداری است که اولی افزایش سرانه فضای سبز به ۲۰ مترمربع و دیگری اجرای کمربند سبز شهری است که این موضوع مورد تقاضای نهادهای نظارتی و دادگستری هم هست که برای جلوگیری از پیشر ...

به گزارش «پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» محسن قربانی رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری زنجان، در آیین افتتاح چهار پارک جدید به مناسبت دهه فجر در زنجان اظهار کرد: ۶۶۵ هکتار فضای سبز در محدوده شهر زنجان تحت مدیریت شهرداری است و سرانه فضای سبز هر شهروند زنجانی ۱۵.۴ مترمربع است که نسبت به استاندارد کشوری مناسب است .

محسن قربانی با بیان اینکه براساس بودجه در سالجاری ۱۱ هکتار به فضای سبز زنجان اضافه شد گفت: ۴ پارک علم و فناوری علوم پایه به مساحت چهار هکتار، پارک خیابان رُز کوی فرهنگ به مساحت ۱۷ هزار مترمربع، پارک مصباح در کوی الهیه به مساحت هشت هزارو ۵۰۰ مترمربع و پارک نیکان پونک به مساحت هفت هزارو ۵۴۰ مترمربع برای استفاده عموم مردم امروز همزمان افتتاح می شوند.

وی گفت: با توجه به خشک سالی و آب و هوای زنجان ویژگی پارکهای جدیدالاحداث این است که به سمت خشک منظری و کاهش چمن کاری می رود و در نهضت درختکاری که دوسال است شروع شده در سال گذشته ۱۵۰ هزار اصله نهال در شهر غرص شد و سال آینده نیز ۲۰۰ اصله درخت به فضای سبز اضافه خواهد شد.

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری زنجان با بیان اینکه ضمن اضافه شدن فضاهای سبز جدید از مدیریت پارکها موجود نیز غافل نشده ایم گفت:براساس هدفگذاری صورت گرفته نیز سرانه فضای سبز شهر زنجان به ۲۰ مترمربع در سه سال آینده خواهد رسید.

قربانی از اجرای کمربند سبز شهری خبر داد و گفت: دوبرنامه در دست اقدام در سازمان سیما منظر شهرداری داریم که اولی افزایش سرانه فضای سبز به ۲۰ مترمربع و دیگری کمربند سبز شهری است که این موضوع مورد تقاضای نهادهای نظارتی و دادگستری هم هست که برای جلوگیری از پیشروی شهر اجرا خواهد شد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست