• تاریخ: ۱۴۰۰-۱۱-۱۴
  • شناسه خبر: 26584

عدم پرداخت به موقع غرامت دلیل بی رغبتی کشاورزان به بیمه

یکی از دلایلی که کشاورزان رغبتی برای بیمه ندارند عدم پرداخت به موقع غرامت است. در سال زراعی گذشته بیش از ۹۰ درصد غرامت در محصولات زراعی و ۸۵ درصد غرامت محصولات باغی پرداخت شده است. اما مهم‌ترین مسئله که سبب اعتمادسازی ک ...


ربابه شب‌خیز، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار «پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملت» اظهار داشت: در سال زراعی جاری ۷۱ هزار هکتار بیمه محصولات کشاورزی در کشت پاییزه انجام شده است که نسبت به سال گذشته دو برابر شده است.
وی با بیان اینکه یکی از دلایل افزایش سطح بیمه، اجرای طرح جهش تولید در دیمزار‌ها بوده است، افزود: با توجه به تامین امنیت غذایی و افزایش تولید محصولات راهبردی تفاهم نامه بین ستاد اجرایی امام (ره) و جهاد کشاورزی منعقد شده است که در سال گذشته این تفاهم نامه در ۶ استان و امسال در ۹ به اجرا درامد و استان زنجان را نیز شامل شد.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: این طرح گروه‌های غذایی غلات، حبوبات، گیاهان دارویی را شامل می‌شود و ۲۰۰ هزار هکتار را تحت پوشش قرار می‌دهد.
وی با بیان اینکه تسهیلات خرید ادوات با سود ۴ درصد، کمک به تامین نهاده رایگان، توسعه فرهنگ بیمه در طرح جهش تولید در دیمزار‌ها انجام می‌شود، عنوان کرد: به طوری که در هنگام واریز حق بیمه ۲۵ هزار تومان حق بیمه توسط ستاد اجرایی امام پرداخت می‌شود.
شب‌خیز در ارتباط با پرداخت غرامت به کشاورزان از بیمه در صورت خسارت به محصولات، گفت: پرداخت غرامت توسط ستاد اجرایی امام انجام خواهد شد، با این حال یکی از دلایلی که کشاورزان رغبتی برای بیمه ندارند عدم پرداخت غرامت بوده است.
وی تصریح کرد: در سال زراعی گذشته بیش از ۹۰ درصد غرامت در محصولات زراعی و ۸۵ درصد غرامت محصولات باغی پرداخت شده است اما مهم‌ترین مسئله که سبب اعتمادسازی کشاورزان نسبت به بیمه محصولات می‌شود پرداخت به موقع غرامت است.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست