• تاریخ: ۱۴۰۰-۱۱-۱۹
  • شناسه خبر: 26641

سهم استان زنجان از طرح نهضت ملی مسکن ۲۰ هزار واحد از سهم جمعیتی استان بیشتر است

فضای طراحی شده برای سایت ۹ هزار و ۵۰۰ واحدی کوی زیتون ۱۰۶ هکتار است و سرمایه گذاری بیش از ۶ هزار میلیارد تومانی توسط بخش خصوصی و مردم اتفاق خواهد افتاد.سهم استان زنجان از طرح نهضت ملی مسکن ۲۰ هزار واحد از سهم جمعیتی است ...


مسعود بیات منش در گفت و گو با خبرنگار « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» گفت: خوشبختانه در طرح نهضت ملی مسکن، در این استان نسبت به استان‌های دیگر کارهای خوبی انجام شده که موجب شده استان به عنوان استان پایلوت در کشور انتخاب شود.


وی اظهار کرد: پروژه‌های نهضت ملی مسکن از سال گذشته در قالب قانون جهش تولید آغاز شده و ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی در کشور اتفاق خواهد افتاد که سهم استان زنجان ۷۰ هزار واحد مسکونی برای چهار سال آینده است و برنامه ریزی های لازم برای تحقق این مهم توسط اداره کل راه و شهرسازی استان انجام گرفته است.سهم استان زنجان از طرح نهضت ملی مسکن ۲۰ هزار واحد از سهم جمعیتی استان بیشتر است.

بیات منش با بیان اینکه ۷۰ هزار واحد مسکونی در تمام شهرها و روستاها توسط بخش دولتی، بخش خصوصی و تعاونی‌ها ساخته خواهد شد، گفت: از این تعداد، ۲۰ هزار واحد مسکونی در روستاها ساخته می‌شود که ساخت سالانه ۵ هزار واحد از آن بر عهده بنیاد مسکن استان خواهد بود و امسال ساخت ۴ هزار و ۴۰۰ واحد روستایی عملیاتی شده است.

وی تاکید کرد: در این میان ۱۲ هزار واحد از ۵۰ هزار واحد شهری توسط بخش خصوصی در ۲۱ شهر ساخته خواهد شد و تاکنون پروانه ساخت ۳ هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی بخش خصوصی توسط شهرداری‌ها صادر شده است.در این استان برای ۲۱ هزار واحد مسکونی زمین مشخص و ۱۵ هزار واحد هم تخصیص پروژه شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، با بیان اینکه برنامه ریزی وزارتخانه متبوع تقسیم پروژه‌ها در دو فصل است که از ابتدای سال شروع می‌شود، افزود: پیش بینی شده که متقاضیان مسکن در این استان بیشتر از سهمیه است و برآورده شده ۳۰ هزار نفر واجد شرایط مسکن در استان وجود دارد و در سه فاز ۱۰ هزار نفری به واجدین شرایط پیامک ارسال خواهد شد تا پرونده تشکیل بدهند.

بیات منش فضای طراحی شده برای سایت ۹ هزار و ۵۰۰ و احدی کوی زیتون را ۱۰۶ هکتار اعلام کرد و افزود: سرمایه گذاری که توسط بخش خصوصی و مردم اتفاق خواهد افتاد بیش از ۶ هزار میلیارد تومان است که از این میزان سه هزار و ۵۰۰ میلیارد توسط بانک تامین مالی خواهد شد و زنجان اولین استانی است که تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی به پروژه‌ها تخصیص یافته و تا پایان سال برنامه ریزی بر این است که برای ۱۵ هزار واحد مسکونی هم پرونده تشکیل شود.

وی افزود: تامین منابع دولتی این پروژه هم ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در بخش زیربنایی و روبنایی خواهد بود و پیمانکاران مشغول کار هستند و بحث عملیات خاکی و آماده سازی انجام می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان تصریح کرد: مباحث آب و برق پروژه طراحی شده و در حال برگزاری مناقصه هستیم تا پیمانکاران مشخص شوند.

بیات منش با بیان اینکه در ساخت مسکن در سایت زیتون و زنگان اولویت در ارائه خدمات روبنایی فضای سبز، محل بازی کودکان، مدارس و بخش خدماتی و تجاری و مساجد خواهد بود، افزود: ارتقاء خدمات فنی و مهندسی، توجه به پیوست های فرهنگی و اجتماعی ،افزایش توان مهندسی و استفاده از فناوری نوین و تکنولوژی‌ها در پروژه‌های نهضت ملی مسکن مورد توجه جدی راه و شهرسازی استان می‌باشد.

وی افزود: پالایش افرادی که در نهضت ملی مسکن در استان ثبت نام کردند در حال انجام است و متقاضیان واجد شرایط صبر پیشه کنند تا به مرور و طبق زمان بندی پیامک ارسال شود.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست