• تاریخ: ۱۴۰۰-۱۱-۲۴
  • شناسه خبر: 26700

بیمه ۱۲۵ هنرمند صنایع دستی در زنجان/ تعداد فعالان عرصه صنایع دستی به ۱۰ هزار نفر رسیده است

در طول ۹ ماه سال جاری ۱۲۵ نفر از هنرمندان صنایع دستی استان بیمه شده‌اند که ۱۰۴ نفر جهت بیمه گری به تامین اجتماعی و ۲۱ نفر به صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستاییان استان معرفی شده اند.

خدایی‌فرد، معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار «پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملت» اظهار داشت: استان زنجان در تولید صنایع دستی فلزی، از لحاظ فروشگاه‌های عرضه، تعداد و کیفیت دست‌ساز‌ها جزو استان‌های برتر کشور به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۵۰ رشته صنایع دستی در استان وجود دارد، افزود: فعالان این صنعت در رشته‌های چاقو‌سازی، مسگری، چاروق‌دوزی، گلیم‌بافی، قلمزنی، گیوه بافی، گیوه‌دوزی، ملیله کاری دارای هنرمندان چیره‌دست و ماهری هستند که آوازه کشوری و حتی جهانی دارند.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان زنجان با اشاره به اینکه می‌توان افراد بیشتری را به یادگیری هنر صنایع دستی ترغیب کرد، گفت: اگر اعتبار به اندازه کافی اختصاص یابد می‌توان افراد بیشتری از هنرمندان را بیمه کرد.

وی با اشاره به اینکه در طول ۹ ماه سال جاری ۱۲۵ نفر از هنرمندان صنعتگران صنایع دستی استان بیمه شده‌اند، خاطر نشان کرد: روند بیمه تا پایان سال جاری ادامه دار خواهد بود با این حال از ابتدای سال جاری قریب به ۱۲۵ نفر جهت بیمه گری به تامین اجتماعی و ۲۱ نفر به صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستاییان معرفی شده اند.

خدایی‌فرد با اشاره به اینکه در حال حاضر تعداد فعالان عرصه صنایع دستی به ۱۰ هزار نفر رسیده است، بیان کرد: این در حالی است که در سال‌های آغازین دهه ۹۰ تعداد شاغلان عرصه صنایع دستی کمتر از نصف این آمار بوده است.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست