• تاریخ: ۱۴۰۰-۱۲-۱۲
  • شناسه خبر: 26959

زنجان در جایگاه سوم واکسیناسیون به لحاظ دریافت دوز سوم واکسن کرونا در کشور قرار دارد/ ۴۵٫۵ درصد دوز سوم را دریافت کرده اند

نکته‌ای که در ارتباط با واکسیناسیون حایز اهمیت است این موضوع است که باید پوشش واکسیناسیون در دوز سوم بالاتر رود و در استان این پوشش ۴۵.۵ درصد بوده و زنجان در جایگاه سوم در کشور قرار دارد.

مشهود تقی‌لو، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار «پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملت» با بیان اینکه اثر واکسیناسیون در بسیاری از کشور‌ها از جمله آمریکا، کانادا، اروپا ثابت شده است اظهار داشت: واکسن در پیشگیری از عوارض بیماری و کاهش مرگ و میر تاثیر مناسبی دارد.
وی با بیان اینکه در بیمارستان‌های استان زنجان به طور کامل اثرات واکسیناسیون مشهود است افزود: در طول ماه‌های گذشته تا ۸۵ درصد تاثیر واکسیناسیون به عینه مشاهده شده است اما ۱۵ درصد افرادی که حتی واکسیناسیون شده اند با وجود عدم بیماری زمینه‌ای دچار مرگ و میر می‌شوند.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با تاکید بر اینکه نباید به شایعات فضای مجازی در خصوص عدم واکسیناسیون توجه شود و باید به سیستم بهداشت و درمان توجه ویژه شود، گفت: نکته‌ای که حایز اهمیت است این موضوع می‌باشد که باید پوشش واکسیناسیون در دوز سوم بالاتر رود و در استان این پوشش ۴۵.۵ درصد بوده و زنجان در جایگاه سوم در کشور قرار دارد.
وی گفت: تا زمانی که واکسیناسیون به ۸۰ درصد نرسد نمی‌توان ایمنی جمعی را شاهد بود، با این وجود در قالب طرح شهید سلیمانی تیم‌های پزشکی بسیجی در راستای واکسیناسیون خصوصا در روستاها و نواحی حاشیه‌ای شهر در حال انجام است.
تقی‌لو با بیان اینکه سپاه پاسداران در راستای تامین نیرو، تجهیزات و امکانات مورد نیاز همراه علوم پزشکی استان بوده است، خاطر نشان کرد: تیم ها در راستای لکه‌گیری در حال اعزام است و امیدواریم در ۱۰ روز آینده از پیک بیماری عبور کنیم.
 وی ابراز داشت: افرادی که سه نوبت واکسیناسیون آن‌ها کامل نشده است و اگر علامتی از بیماری داشته باشند هیچ گونه خدمات سفر دریافت نخواهند کرد و تاکید ما این است که افراد واکسیناسیون خود را کامل کنند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست