• تاریخ: ۱۴۰۱-۰۱-۱۱
  • شناسه خبر: 27142

“۱۴ فرودین” اول مهری دیگر/با ۲۰ درصد کمبود نیرو در حوزه ابتدایی مواجه هستیم

بعد از مصوبه ستاد کرونا و دستوری که صادر شد از ۱۴ فروردین دانش آموزان به مثابه ایام قبل از کرونا در مدارس حضور خواهند داشت و با نشاطی که ایجاد خواهد شد دوباره پروژه مهر دیگری آغاز می کنیم اما نه دراول مهر بلکه ۱۴فروردین ...

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» علی اسماعیلی مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان در اولین نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه اظهار کرد: در ایام کرونا بسیاری از نهادهای حاکمیتی و مدنی دچار چالش های متعدد شدند و چالشی که برای کودکان و در حوزه آموزش و پرورش ایجاد شد بسیار قابل توجه تر و تاثیرگذار تر بود.

اسماعیلی با بیان اینکه در مواجه با کرونا به صورت جمعی و نظام یافته، هرچند که همه غافلگیر شدیم ولی هر کشوری طراحی خاص خود را داشت گفت : اما اموزش و پرورش یکی از سخت گیرانه ترین و پیچیده ترین مسالی بود که تصمیماتی در آن اتخاذ شد.و مواجه های ما در حوزه تعیلم و تربیت داشتیم را سایر کشورها نداشتندو سعی کردند لطمات را به حداقل برسانند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه در اوج استیلای سویه اُمیکرون ما تعطیلی عمومی و گسترده در واحدهای آموزشی نداشتیم گفت: در سخت ترین روزهای پیک امیکرون نزدیک به ۵۳ درصد مدارس به صورت ترکیبی حضوری-مجازی فعالیت داشتند و در ۴۸ درصد مدارس به مدت هفت تا هشت در شرایط غیرحضوری قرار گرفتند.

وی گفت: امروز مجوز داده شده که به صورت حضوری برگزار شوند که پیش بینی هایی که از سوی علوم پزشکی صورت گرفته نوید های خوبی می دهد.

علی اسماعیلی با اشاره به اینکه از ۱۴ فروردین مدارس مثل شرایط قبل از کرونا که دانش آموزان تمامی دوره ها و تمامی مقاطع به صورت حضوری کامل بودند فعالیت خواهند کرد و به همان شرایط قبل برخواهیم گشت.

وی با بیان اینکه کرونا با تمام سختی ها و تلخی هایی که داشت ولی ثابت کرد که هیچ جایگزینی برای معلم وجود ندارد و نخواهد داشت افزود: کرونا یک موضوع را برای همه مشخص کرد که معلم تنها عنصر محوری است که در کلاس بیشترین تاثیرگذاری را می تواند داشته باشد که البته ار نقش والدین و اولیاء دانش اموزان هم نباید غافل باشیم که شکاف ها و وقفه ای که در اموزش ها ایجاد شد را جبران کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: بعد از مصوبه ستاد کرونا و دستوری که صادر شد و شیوه نامه ای که دریافت کردیم از ۱۴ فروردین دانش آموزان به مثابه ایام قبل از کرونا در مدارس حضور خواهند داشت و با نشاطی که ایجاد خواهد شد دوباره پروژزه مهر دیگری آغاز می کنیم اما نه دراول مهر بلکه ۱۴فروردین .

علی اسماعیلی با بیان اینکه از ۱۴ فروریدن همه عوامل اجرایی و تربیتی و آموزشی مطابق ابلاغ و جدول هفتگی در کل مدازس حضور خواهند داشت گفت: تمام فعالیت های اموزشی و تربیتی هم به صورت حضوری خواهند بود و با غایبان طبق آیین نامه برخورد خواهیم کرد و همچنین ظرفیت فضای مجازی را هم از دست نخواهیم داد و به عنوان یک وسیله برای تعامل مستقیم با اولیاء دانش آموزان استفاده خواهیم کرد.

اسماعیلی با اشاره به اینکه اجباری برای پوشش دانش اموزان طبق الکوی خاص نداریم اما درخواست ما این است که اولیاء توجه به نوع پوشش و ظاهر دانش آموزان داشته باشند که با کمترین حاشیه در مدارش حضور پیدا کنند.

وی همچنین در توضیح خبر اضافه شدن یک ماه به سال تحصیلی گفت: برای جبران بخشی از عقب ماندگی ها پیشنهاد شد که یک ماه به فرآیند آموزش اضافه شود اما با توجه به بخشنامه ای که داده شده این موضوع منتفی است و فعلا تکذیب شده است و کر تصمیم دیکری بود حتما اطلاع رسانی خواهد شد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: ۸۳.۴۸ درصد دانش آموزان بالای ۱۲ سال استان زنجان واکسینه شده اند و تا کنون ۳۸.۵ درصد دانش آموزان زیر ۱۲ سال نیز واکسن کرونا را دریافت کرده اند.  همچنین میزان واکسیناسیون دز اول در بین معلمان استان ۹۴ درصد، دز دوم ۹۱ درصد و دز سوم نیز ۷۵ درصد است.  

اسماعیلی همچنین در خصوص دانش آموزان بازمانده از تحصیل به ویژه در دوسال اخیر در استان نیز گفت: ۷۳۲ نفر در مقطع ابتدایی دانش آموز بازمانده از تحصیل داریم که بازگشت ۴۲۵ نفر پیگیری شده و ۲۹۲ نفر باقی مانده اند که به دلایل متعدد از جمله مهاجرت، ازدواج، بیماری صعب‌العلاج، عدم لینک دستگاه تعلیم و تربیت با ثبت احوال، فوت و … اتفاق افتاده است .همچنین با بالتر رفتن مقطع تحصیلی میزان ترک تحصیل نیز بیشتر می شود به طوریکه میزان بازماندگی از تحصیل در دوره متوسطه اول ۲ درصد و دوره متوسطه دوم ۳.۷ درصد است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه در حال حاضر و با احتساب نیروهای جدیدی که به کار گرفته شده اندبا ۲۰ درصد کمبود نیرو در حوزه ابتدایی مواجه هستیم که البته وضعیت استان نسبت به استاهای جنوبی بهتر است.

وی همچنین از اسکان نوروزی مسافران خبرداد گفت: تا امروز ۱ هزار و ۴۹۲ خانواده یعنی ۶ هزار ۱۳۳ نفر را میزبانی کرده ایم که باتوجه به اینکه پیش بینی می شد استقبال خوبی از سفرهای میشود امادگی ها انجام شده بود.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست