• تاریخ: ۱۴۰۱-۰۱-۲۵
  • شناسه خبر: 27299

سفر دوم رییس جمهور به زنجان همین امسال است/هیچ اختلافی بیرون از دستگاه های اجرایی نرود/ تشکیل صندوق پژوهش و نوآوری تا هفته آینده

پروژه های سفر ریاست جمهوری برای خیلی جدی است.از همه مدیریان دستگاه های درخواست می کنیم مصوبات سفر رییس جمهور را جدی بگیرند و اگر مشکلی در اجرای مصوبات دارند پیگیری کنند.سفر دوم رییس جمهور به زنجان همین امسال است.

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» محسن افشارچی استاندار زنجان در جلسه شورای اداری استان با اشاره به شعار “تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین” اظهار کرد: هرکدام از این عبارات معنایی دارند. تولید سرجای خودش هست ولی با تاکید بر دونکته که دانش بنیان باشد یعنی ریل حرکتی تولید را به سمت دانش بنیان ببریم و همینطور اشتغال افرینی هم که تا الان معمولا به صورت پول پاشی بوده وصل بشود به تولید، یعنی تولید اشتغال آفرین . بنابراین وظیفه ما مشخص است.

افشارچی با بیان اینکه اصل موضوع تولید ، سرمایه گذاری است گفت: چندماهی هست که مقدمات آن را در استان فراهم کرده ایم و در صحبت هایی که هفته گذشته با یک سرمایه گذار شد توافق شد برای امسال و سال های آینده در شهرستان ابهر سرماه یه گذاری صورت بگیرد. صحبت های مشخصی هم با رییس بانک صادرات شد برای یکی از صنایع استان که تسهیلاتی دراین خصوص بگیریم .

استاندار زنجان با بیان اینکه از مجموعه مدیران استان درخواست می کنم تسهیلات مربوط به استعلامات را جدی بگیرند گفت: جوری نشود که ما مجبور به پیگیری شویم .اگر مشکلی هست راه حلش را پیدا کنید و سرمایه گذار را اقناع کنید . چون تولید وابسته به سرمایه گذاری است.

استاندار زنجان گفت: دلیل اینکه تا کنون جلسه ستاد شعار سال تشکیل نداده ایم برای این است که قرار است صندوق پژوهش و نوآوری را ذیل همان ستاد رونمایی کنیم و دراین مدت تلاش کردیم که آن صندوق شکل بگیرد. وعلاقه ما این است که سرمایه گذاران خود را در آن صندوق سهامدار کنیم که تا امروز پول ها واریز شده و تا اواسط هفته آینده ستاد تشکیل میشود و به عنوان اولین دستاورد معرفی میشود و مقرر شده معاونت علمی ریاست جمهوری نیز منابعی در کنار مبالغی که سرمایه گذاران به صندوق تزریق خواهد کرد، واریز نموده تا به عنوان تسهیلات در اختیار جوانان قرار گیرد.این اولین ابزار ما برای حمایت از صنایع و شرکت های دانش بنیان است. اداره راه و شهرسازی نیز هفته اینده زمین مربوط به پارک را نهایی خواهند کرد تا در اختیار شرکت ها دانش بنیان قرار دهیم .

وی افزود: در اقتصاد دیجیتال هم سال گذشته دو تفاهم نامه بسیار مهم هم امضا شد و درخواست ما از مدیر کل ارتباطات استان این است که این موضوع جدی گرفته شود که عملیاتی شود.

استاندار زنجان با بیان اینکه پروژه های سفر ریاست جمهوری برای خیلی جدی است گفت: از همه مدیریان دستگاه های درخواست می کنیم که مصوبات سفر رییس جمهور را جدی بگیرند و اگر مشکلی در اجرای مصوبات دارند پییگری کنند تا حل شود گفت : سفر دوم رییس جمهور به زنجان هم امسال است.

افشارچی گفت: در حوزه زیرساخت ها دستاوردهای مشخص در حوزه راه قیدار تا سلطانیه و بهینه سازی بزرگراه ها زنجان به قزوین اجرایی می شود ولی بزرگراه زنجان به تبریز به مشکلاتی برخورد کردیم که در دست پیگیری هستیم. در حوزه برق، تابستان امسال ۳۵۰ مگاوات وارد مدار خواهیم کرد و در حوزه آب نیز سطح آب تنظیمی در استان زنجان باید به اندازه ای برسیم که عقب ماندگی جبران شود. آبرسانی به ۵۷ روستا نیز در دستور کار است.

استاندار زنجان گفت: در مورد پسماند هم الان برای ما مشخص است که در چه وضعیتی هستیم و به این سمت می رویم که به چه صورت باید آن را واگذار کنیم .

استاندار زنجان با بیان اینکه دستگاه ها مسائل خود را باید در داخل خود حل کنند گفت: اگر بین دو دستگاه مشکلی پیش آمد هم ، هیچ تعاملی نباید از قوه مجریه بیرون برود و نامه دادستان در خصوص امور حقوقی دستگاه ها نیز جدی گرفته شود.

معاون هماهنگی سازمان برنامه و بودجه استان نیز با اشاره به مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان زنجان گفت:۸۳  پروژه عمرانی با ۴۱۰۰ میلیارد تومان برای استان پیش بینی شد که ۴۳ مورد از طریق سلزمان برنامه و بودجه تخصیص اعتبار انجام شد.

احمد خداوردی با اشاره به اینکه۲۱  مجوز تسهیلات بانکی در حال پیگیری است، گفت: تا پایان سال ۴۳ پروژه با اعتبار ۲۷۰۱ میلیارد تومان اجرایی خواهد شد که بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان در هشت مرحله تخصیص داده می شود.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست