• تاریخ: ۱۴۰۱-۰۳-۱۰
  • شناسه خبر: 27773

با حقوقی کمتر از دانشگاه در شهرداری هستم / پایان پروژه سبزه میدان تا ۱۵ ماه آینده/ در حال طراحی پارکهای موضوعی در شهر هستیم

با حقوق کمتر ازحقوقی که در دانشگاه داشتم ، شهردار زنجان هستم .حقوق بنده با انتقال به شهرداری زنجان کاهش یافته و مسئولیت دیگری که از آنجا حقوق بگیرم ندارم و تاکنون هم میزان آن را تعیین نکرده‌اند و بدون تعیین حقوق کار می ...

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» علیرضا فیروزفرشهردار زنجان در دومین نشست خبری با رسانه های استان اظهار کرد: حادثه آبادان به نوعی با مدیریت شهری ارتباط دارد و امیدواریم با برنامه ریزی های دقیق در توسعه و ساخت و ساز شهر تخلفات ساختمانی به حداقل برسد.

فیروزفر با بیان اینکه رعایت ضوابط باید در اولویت امور شهرسازی در همه شهرها باشد گفت: در این چندماه جلسات متعددی با رویکرد توسعه پایدار شهری داشتیم که در جلسات اخیر بعد از شروع سال جدید بر ایجاد رونق در ساخت و سازها متمرکز شدیم اما با کاهش تخلفات ساختمانی، که دراین حوزه تعاملاتی با سازمان نظام مهندسی راشروع کرده ایم که با ناظرین و مجریان سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کاهش زمان اخذ گزارش تخلفات ساختمانی را داشته باشیم به نوعی که قبل از وقوع تخلف مطلع شویم .

فیروزفر با بیان اینکه درحال حاضرهدف عمده ، ایجاد گشایش در ساخت‌وسازها است،گفت: به این صورت که روی طرح های محوری و منطقه ای کار می‌کنیم و ۵ طرح محوری طی یک ماه اخیر را توانستیم به تصویب کمیسیون ماده ۵ برسانیم وکه دراین خصوص اطلاع رسانی خواهد شد.

شهردار زنجان گفت: برای گره‌گشایی در معابر شهری با دادن مجوزها قبل از وقوع تخلفات اهتمام داریم که تشویق‌های زیادی هم در این رابطه در نظر گرفته شده است.تخفیفاتی هم صورت گرفته مثلا اخذ پروانه در بافت فرسوده شهری با تخفیف ۱۰۰درصدی همراه است.

علیرضا فیروزفر گفت: شهرداری یک دستگاه عمومی غیردولتی بدون دریافت کمک‌های دولتی است، اگرهم کمک دولتی برایش متصور شود در برابر بودجه مورد نیاز شهرداری بسیار اندک است پس نیازمند یک برنامه ریزی دقیق برای تامین منابع است که درآمد و هزینه متناسب باشد.

فیروزفر با اشاره به افزایش ۵۷ درصدی بودجه شهرداری زنجان در سال جاری نسبت به سال ۱۴۰۰ گفت: بودجه شهرداری زنجان از ۸۴۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ به ۱۳۱۶ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ افزایش پیدا کرد که بعد از گذشت حدود ۲ ماه از سال جدید ۱۰۰ میلیارد تومان نیز با توجه به حجم برنامه‌های تعریف‌شده به این بودجه اضافه شد. همچنین تلاش کردیم که وزن پروژه‌های عمرانی را بالا ببریم، لذا ۵۳ درصد بودجه شهرداری زنجان در سال جاری به میزان ۷۵۰ میلیارد تومان مربوط به پروژه‌های عمرانی و ۴۷ درصد مربوط به اعتبارات جاری و پشتیبانی است.

شهردار زنجان در تشریح وضعیت پروژه های شاخص زنجان گفت:۲ کار عمده در پروژه سبزه‌میدان صورت گرفت که برای اینکه این پروژه در خط پیشرفت قرار بگیرد ،یکی از این اقدامات، مهندسی ارزش بود. کفسازی سبزه میدان، پروژه را معطل کرده بود که موفق شدیم تعیین تکلیف کنیم. سنگ‌ها از تراورتن که متناسب با شرایط آب و هوایی زنجان نبود به پیورهای بادوام تغییر یافت و طرح‌های متنوعی جایگزین شد و کفسازی قسمت شرقی پروژه آغاز شد.

فیروزفر با بیان اینکه اقدام دوم، انعقاد قرارداد تکمیلی پروژه سبزه‌میدان بود، گفت: قرارداد اولیه پروژه سبزه‌میدان به مبلغ ۶۷ میلیارد تومان منعقد شده بود که تاکنون قرارداد اول ۱۲۱ میلیارد تومان ثبت صورت وضعیت داشت که قبل از شروع کار تعیین تکلیف شدو ۸۹ میلیارد تومان مبلغ قرارداد تکمیلی است در طول پروژه افزایش خواهد داشت که تقریبا تا حدود ۲۰۰ میلیارد تومان بری تکمیل خواهد رسید .

شهردار زنجان گفت: طبق فازبندی صورت گرفته تا پایان خرداد باغ‌راه شرقی سبزه‌میدان بازگشایی خواهد شدو کل فاز جنوبی پروژه نیز تا پایان فصل پاییز به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه تالار شهر که در قسمت شمالی پروژه هست پیشرفت خوب دارد افزود: اگر چند مورد از جمله تامین منابع و تعیین تکلیف اقدامات شرکت های خدمات رسان از جمله برق و آب و فاضلاب و در خواست اوراق از خزانه هم تکمیل شود در یک بازه زمانی ۱۵ ماه کل پروزه به بهره برداری می رسد.

فیروزفربا اشاره به پروژه بازگشایی معبر پادگان نیز گفت: محور پادگان ۲ محور دارد که یکی محور اصلی شرقی – غربی و دیگری، محور فرعی و کناری شمالی – جنوبی است که زیرسازی محور اصلی امروز کامل شده و قرارداد آسفالت این محور نیز با بنیاد مسکن منعقد شده که آسفالت‌ریزی از پایان هفته جاری، آغاز میشود و تا پایان خرداد به اتمام می‌رسد، اقدامات دیگری هم به عنوان مسائل جانبی باید توسط نهادهای دیگر از جمله نصب دوربین ها مداربسته و تامین امنیت این معبر توسط ارتش انجام شود ،ت اما خود معبر به لحاظ عملیات عمرانی تا پایان خرداد آماده می‌شود و در صورتی که نسبت به امنیت محور با ارتش به توافق برسیم از اواسط تیرماه قطعاً بازگشایی می‌شود.

شهردار زنجان با اشاره به پروژه دوربرگردان روگذر امام حسن مجتبی(ع) گفت: قبلا زمان افتتاح این پروژه سوم خرداد اعلام شده بود که البته منوط به برخی شرایط از جمله حل مشکل معارضان بود که این مشکل حل شده و قول قطعی افتتاح را گرفته‌ایم و امیدواریم تا پایان خرداد به بهره‌برداری برسد.

وی با بیان اینکه پارکنیگ طبقاتی سعدی زنجان نیز پیشرفت خوبی دارد و تا پایان شهریور به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: تاکنون ۲۲٫۴ میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده و ۲۵ تا ۳۰ میلیارد تومان دیگر نیز برای تکمیل آن نیاز است.

فیروزفر، بهسازی و کفسازی بازار بزرگ زنجان را از دیگر پروژه‌های عمرانی شهر زنجان نام برد و گفت: راسته‌های بازار بالا از وضعیت خوبی برخوردار نیستند که طرح کفسازی آن تهیه و مناقصه نیز برگزار شده که قرارداد پیمانکار ظرف امروز یا فردا ابلاغ می‌شود و به محض هماهنگی با کسبه و اهالی منطقه، عملیات کفسازی با مبلغ اولیه ۳ میلیارد تومان آغاز می‌شود.

شهردار زنجان با اشاره به اجرای تقاطع فخری‌زاده گلشهر با ۸ میلیارد تومان اعتبار گفت: این پروژه به‌صورت مشارکتی توسط شهرداری و شرکت تعاونی گلشهر زنجان اجرا می‌شود که ۴ میلیارد تومان کارهای عمرانی و زیرسازی انجام شده و بیش از ۴ میلیارد تومان نیز آسفالت‌ریزی خواهد داشت که در حال اجرا است و طی روزهای آینده آماده افتتاح و بهره‌برداری خواهد بود.

شهردار زنجان با بیان اینکه یکی از کارهای بزرگی که در سال جدید آغاز شده، آسفالت معابر است، گفت: تمام معابر شهر زنجان برای اولین بار اسکن لیزری شده و معابر نیازمند آسفالت، اولویت‌بندی شده و معابری که بیشترین خرابی و همچنین بیشترین تردد دارند با یک توزیع موزون در سطح شهر پخش شده تا آسفالت‌ریزی شود.

وی با اشاره به تامین و دپوی ۱۰ هزرارو ۵۵ تُن قیر قبل از عید و اورهال کردن کارخانه‌های آسفالت خاطرنشان کرد: این کار سبب شد تا آسفالت‌ریزی از ۱۰ فروردین سال جاری آغاز شود و تاکنون ۷ هزار تُن آسفالت‌ریزی توسط خود شهرداری انجام شده و یک هزار تُن قیر نیز در حال خرید است.برای ادامه عملیات آسفالت‌ریزی از پیمانکاران دعوت شده و مناقصه اول نیز منتهی به قرارداد ۲۰ هزار تُنی شده که عملیات آن از اتبدای هفته جاری با تراش آسفالت در بزرگراه ۲۲ بهمن آغاز شده که این قرارداد در مناطق یک و ۳ توریع می‌شود.

وی افزود: مناقصه دوم نیز در حال بررسی نهایی شرایط برای عقد نهایی قرارداد است، این مناقصه نیز برای آسفالت‌ریزی مناطق ۲ و ۴ خواهد بود.در حال تهیه اسناد برای مناقصه سوم هستیم که این مناقصه نیز به زودی انجام می‌شود،امسال ۱۰۰ هزار تُن آسفالت‌ریزی (روکش) در سطح شهر زنجان خواهیم داشت که در مقایسه با سال‌های گذشته عدد قابل توجهی بوده و در پایان فصل کاری، ملموس خواهد بود.

شهردار زنجان با بیان اینکه بعضی معابر شهر زنجان نیاز به لکه‌گیری دارند، گفت: اکیپ‌های امانی شهرداری زنجان برای این کار کافی نبود و نیاز به حضور پیمانکار است که تاکنون ۴ مرحله مناقصه شده که ۳ مرحله به دلیل عدول قیمت‌ها از قیمت عادله منتهی به عقد قرارداد نشده و پاکت‌های مرحله چهارم نیز امروز بازگشایی می‌شوند که امیدواریم منجر به عقد قرارداد شود که در غیر این صورت، برنامه‌ریزی کرده‌ایم که خودمان به لکه‌گیری در کنار پیمانکاران ورود کنیم.

وی همچنین افزود: یک قرارداد در حوزه عمرانی آرامستان شهر زنجان به ارزش ۱۲ میلیارد تومان در حال انعقاد است.

فیروزفر با تاکید براهمیت اقدام به‌موقع در حوزه خدمات شهری گفت: مردم هر سال از هجوم حشرات، شاکی بودند که امسال برنامه‌ریزی کردیم تا سمپاشی شهر قبل از شروع حمله حشرات باشد که این اقدام از جمعه شب آغاز شده که یک اقدام به‌موقع و حاصل برنامه‌ریزی از ۴۵ روز قبل است.

شهردار زنجان با بیان اینکه برای جلوگیری از هدررفت آب، پلیس آب در هر ۴ منطقه شهرداری زنجان تشکیل شده تا امکان خطا را به حداقل برسانیم، افزود: پلاک‌کوبی و شناسنامه‌دار کردن درختان و همچنین طراحی پارک‌های موضوعی نیز امسال در دستور کار قرار دارد.

وی در پاسخ به توزیع عادلانه مبلمان شهری نیز گفت: مسئولی که می‌خواهد کار را شروع کند برای برنامه‌ریزی به زمان نیاز دارد،توزیع عدالت‌محور مبلمان شهری، نیاز به زمانبندی و اجرا دارد که در اولویت قرار گرفته و مبلمان پارک‌ها نیاز به رسیدگی دارد. دستور تامین سِت بازی کودکان در پارک‌های مناطق محروم شهر داده شده است،وجود نواقص در مبلمان شهری درست است اما کمک و زمان برای برنامه‌ریزی و اجرا می‌خواهد.

فیروزفر گفت: در حال طراحی پارکهای در شهر موضوعی هستیم که بتوانیم حداکثر استفاده از فضا را داشته باشیم و امیدواریم تا پایان فصل کاری به اتمام برسد.

وی در خصوص برنامه‌های فرهنگی تصریح کرد: تصویری کلی از دورنمای فرهنگی شهر را طی روزهای آینده خواهیم داشت اما شهرداری در حوزه فرهنگی و اجتماعی قرار نیست که وظایف دیگران را انجام دهد بلکه قرار است کاری که باید و بر عهده شهرداری است را انجام دهد.

شهردار زنجان در پاسخ به نحوه انتصابات در شهرداری و اینکه آیا مدیران انتصابی به وی تحمیل می‌شوند، گفت: این درست نیست که بگوییم یک مدیر در انتصاباتش استقلال کامل دارد چرا که فیلترهای مختلفی برای انتخاب و انتصاب یک فرد وجود دارد و انتخاب و انتصاب به‌طور کامل اصلاً معنایی ندارد و به برخی ضوابط باید دقت کنیم.اما من روحیه اجبار پذیری ندارم و و حتی روحیه ضدّ اجبار دارم و اگر لازم باشد، استعفا می‌دهم اما اجبار را قبول نمی‌کنم و مهم نیست که فرد مورد نظر، چه کسی باشد. در وضعیتی نیستم که مدیریتم را بخواهم با پذیرش اجبار ادامه دهم، شاید اگر ۱۵ سال قبل بود، اجبار توجیه داشت اما امروز نمی‌پذیرم و روحیه ضدّ اجبار دارم.

شهردار زنجان با بیان اینکه اجباری برای حفظ خود ندارم، گفت: اجبار و دخالت در انتصابات مطلقاً منتفی است البته از مشورت استفاده می‌کنم. پذیرش اجبار در انتصابات را کسر شان برای خودم می‌دانم و اگر اجباری باشد واقعاً برعکس عمل می‌کنم و حتی اگر لازم باشد استعفا می‌دهم اما اجبار را نمی‌پذیرم..

وی در خصوص انتصاب مدیرعامل سازمان آرامستان و حاشیه‌های مربوط به انتقال وی از سازمان آتش‌نشانی اظهار داشت: در بدو ورود به شهرداری تقاضا کردم که افراد صلاحیت‌دار را معرفی کنند و مدیرعامل آرامستان نیز از بین همین پرس‌وجوها به بنده معرفی شد. مدیرعامل جدید آرامستان یعنی مجید دوستی را نمی‌شناختم و توسط فردی که نه تنها در شورا و شهرداری بلکه اصلا در زنجان نیست به بنده معرفی شد، ایشان فرد توانمندی است اما با وجود اینکه سازمان آتش‌نشانی، جزئی از ساختار شهرداری است باز هم به دلیل تعهد ایشان به خدمت در آتش‌نشانی، قضیه را منتفی کردیم اما گفتند که راهکار قانونی دارد.

وی افزود: بر اساس بخشنامه‌های موجود، مجوز انتصاب ایشان در سازمان آرامستان را از مدیریت امور شهری استانداری گرفتیم و انتصاب ایشان کاملا بر مبنای قانون است. منسوب بودن مدیرعامل سازمان آرامستان به یکی از اعضای شورای اسلامی شهر زنجان صحت ندارد، ایشان یکی از مدیران موفق شهرداری بوده و عضو مورد نظر شورا نیز صراحتاً اعلام کرد که هیچ نسبت فامیلی با این مدیر ندارد.

وی با بیان اینکه با حقوق کمتر ازحقوقی که در دانشگاه داشتم ، شهردار زنجان هستم .حقوق بنده با انتقال به شهرداری زنجان کاهش یافته و مسئولیت دیگری که از آنجا حقوق بگیرم ندارم تاکنون هم تعیین نکرده‌اند و بدون تعیین حقوق کار می‌کنم که به محض مشخص شدن میزان حقوقم به‌صورت شفاف اعلام می‌کنم.

فیروزفر گفت: فعالیتی در سازمان نظام مهندسی ساختمان و دانشگاه آزاد اسلام حتی به عنوان عضو هیات‌امنا ندارم و طی ۴ ماه گذشته ۳ بار تقاضا کرده‌ام که مسئولیت هیات‌امنای حسینیه اعظم را بر عهده فرد دیگری بگذارند که قبول نکرده‌اند و هم‌اکنون دریافتی‌ام فقط به عنوان هیات علمی دانشگاه زنجان به اضافه مزایایی که در شهرداری اضافه می شود.

فیروز فر در خصوصدر پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران در خصوص خفظ جایگاه شهردار در شورای شهر گفت: ما مهمان شورا هستیم و مهمان هم برای خودش جا تعیین نمی کند و اینکار را میزبان انجام می دهد . اما با اعضای شورای شهر حداکثر تعامل را داریم و به هر حال باید یک واقعیت را بپذیریم وآن هم وجود شورا در مدیریت شهری است .




نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست