• تاریخ: ۱۴۰۱-۰۳-۲۵
  • شناسه خبر: 27968

۹ کشاورز زنجانی در کشوربرگزیده شدند/ استان زنجان۱۰۰ هزار نفر بهره‌بردار کشاورزی دارد/ زنجان پتانسیل تولید سالانه ۲۷ هزار تن آبزی را دارد

دراستان زنجان ۱۰۰ هزار نفر بهره‌بردار کشاورزی وجود دارد. این استان پتانسیل تولید سالانه ۲۷ هزار تن آبزی را دارد که در معیشت مردم تاثیر قابل توجهی دارد.

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» روح‌الله حسنی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در مراسم سی و ششمین دوره معرفی و تجلیل از برگزیدگان ملی و استانی بخش کشاورزی استان زنجان اظهار کرد: در سال جاری ۶۳ نفر از کشاورزان استان زنجان به عنوان کشاورزان برتر استانی شناخته شدند. ۹ نفر از کشاورزان برگزیده استانی با ارزیابی توسط وزارت جهاد کشاورزی به عنوان برگزیدگان ملی در کشور شناخته شدند و استان زنجان در سومین سال متوالی در کشور درخشید.

روح‌الله حسنی گفت: دراستان زنجان ۱۰۰ هزار نفر بهره‌بردار کشاورزی وجود دارد، گفت: سالانه ۳ میلیون تن محصولات زراعی و باغی در استان تولید می‌شوند و تولیدات در بخش زراعی، باغی و دامی قابل توجه است.

وی با اشاره به اینکه ارزش تولیدات کشاورزی استان ۱۸۳ هزار میلیارد ریال است گفت: اگر این رقم را به میزان فعالان این عرصه تقسیم کنیم به طور متوسط هر کشاورز سالانه ۱۸۳ میلیون تومان درآمد خواهد داشت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: در استان زنجان علاوه بر خودکفایی در تولید برخی محصولات کشاورزی ، بخشی از تولیدات نیز به استان‌های دیگر صادر می‌شود و این استان رتبه اول کشوری در تولید زیتون، رتبه دوم سیر، سوم عدس، چهارم لوبیا و فندق را دارد.

حسنی افزود: بیش از ۵۰ درصد از اراضی کشاورزی استان زنجان به آبیاری نوین تجهیز شده است، این استان پتانسیل تولید سالانه ۲۷ هزار تن آبزی را دارد که در معیشت مردم تاثیر قابل توجهی دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه استان زنجان در اجرای طرح‌های حدنگاری و رفع تداخلات اراضی پیشرو است، گفت: با اجرای این طرح‌ها بسیاری از مشکلاتی که بین کشاورزان و دولت وجود دارد حل خواهد شد.

حسنی با اشاره به دستاورد‌های این سازمان بیان کرد: ژن چند‌قلوزایی، برگزیدگان ملی در ۳ سال متوالی، بزرگترین زنجیره پروژه بوقلمون، تولید جوجه بوقلمون، اجرای، صدور اولین سند تک‌برگ، ضریب مکانیزاسیون بالاتر نسبت به کشور از جمله این‌ها است.

وی گفت: امسال کشاورزان اهتمام بیشتری برای تولید محصول گندم داشته‌اند و رکورد مبارزه‌ با آفت سن گندم در استان شکسته شد، این امر به دلیل قیمت‌گذاری مناسبی بود که بر روی محصول گندم انجام گرفت.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست