• تاریخ: ۱۴۰۱-۰۵-۲۳
  • شناسه خبر: 28575

اقساط تسهیلات نهضت ملی مسکن با توجه به دهک‌های درآمدی متغیر خواهد بود

مردم نگران بازپرداخت اقساط تسهیلات نهضت ملی مسکن نباشند زیرا اقساط با توجه به دهک‌های درآمدی با بازپرداخت‌های متغیر همراه خواهد بود.

مهدی جمالوندی مدیر‌ شعب بانک مسکن استان زنجان، در گفت و گو با « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» در مورد میزان وام، مسکن ملی اظهار کرد: نهضت ملی مسکن در مجلس تبدیل به قانون شد و به بانک‌ها و موسسات مالی ابلاغ شده است و قرار شده ۲۰ درصد تسهیلات پرداختی سالانه به مسئله مسکن اختصاص یابد.

وی افزود: سهم بانک مسکن با توجه به تخصصی بودن در این زمینه بالاتر است و شهر زنجان، جز پیشتازان ارایه تسهیلات بانکی و حتی ساخت وساز در زمینه مسکن ملی است و اولین قرارداد تسهیلات برای نهضت ملی مسکن در دی‌ماه سال گذشته در استان زنجان بسته شد.

جمالوندی با بیان اینکه بانک مسکن با همکاری، سازمان راه و شهرسازی استان در تلاش است تا در صورت امکان سهم استان‌های دیگر را که هنوز ساخت وساز در آنها شروع نشده دریافت کند تا در استان زنجان هزینه شود افزود: درحال حاضر ۸ هزارو ۱۵۶ واحد عقد قرارداد با مبلغ ۲۸ هزار میلیارد بوده و تا هفته‌های آینده تلاش داریم این رقم را به ۹ هزار و ۱۵۶ واحد با مبلغ ۳۲ هزار میلیارد برسانیم.

وی با بیان اینکه رقم نهایی برای هر واحد ۳۵۰ میلیون تومان است گفت: برداشتن این بار به تنهایی از عهده بانک مسکن خارج است و درخواست داریم بانک های دیگر در این زمینه همکاری لازم را با بانک مسکن داشته باشند.

مدیر‌ شعب بانک مسکن استان زنجان، عنوان کرد: در گذشته ۲۰ درصد مبلغ تسهیلات به مسکن تعلق داشت، اما متاسفانه این سهم در هشت سال گذشته به پنج درصد رسیده است.

وی تصریح کرد: با بانک صنعت و معدن و توسعه صادرات قرارداد عاملیت بسته شده و قرار شده این بانک ها سهم تسهیلات خود را به بانک مسکن اختصاص دهند تا این بانک بتواند کار خود را در زمینه ارایه تسهیلات به بهترین نحو انجام دهد.

جمالوندی به نحوه بازپرداخت وام‌ها اشاره کرد و گفت: بانک مسکن ۴ ماه است که شروع به پرداخت تسهیلات با نرخ ۱۸ درصد با باز پرداخت ۲۰ ساله همراه با ساخت و ساز به متقاضیان کرده است.

وی با بیان نگرانی مردم از نحوه بازپرداخت تصریح کرد: اگر در حال حاضر مبلغ اقساط مشخص نیست به دلیل حاشیه ایجاد شده است، که باعث انصراف تعدادی از متقاضیان و به وجود آمدن دلال بازی خواهد شد، قطعا اقساط متغیر با بازپرداخت‌های متغیر با توجه به دهک‌های درآمدی خواهد بود.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست