• تاریخ: ۱۴۰۱-۰۵-۲۵
  • شناسه خبر: 28635

هلال احمر زنجان از همه افراد نیازمند در تامین هزینه‌های درمانی، دارویی و توانبخشی حمایت می‌کند

جمعیت هلال احمر استان زنجان در قالب طرح "حمایتی – درمانی"، از همه افراد نیازمند و اقشار آسیب پذیر که توان تامین هزینه‌های درمانی، دارویی و توانبخشی را ندارند، در پرداخت بخشی از این هزینه ها از آنان حمایت می‌کند.از ابتدای ...


به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» سید قاسم موسوی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: جمعیت هلال احمر استان زنجان در قالب طرح “حمایتی – درمانی”، از همه افراد نیازمند و اقشار آسیب پذیر که توان تامین هزینه‌های درمانی، دارویی و توانبخشی را ندارند، در پرداخت بخشی از این هزینه ها از آنان حمایت می‌کند.
موسوی گفت: از همه بیماران نیازمند که توان تامین هزینه های درمان و دارویی خود را ندارند، حمایت مالی می کنیم و از ابتدای سالجاری تاکنون پنج میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال از این هزینه ها را برای ۴۲۰ نفر در سطح استان زنجان پرداخت کرده ایم.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: حمایت های مالی هلال احمر در زمینه های کمک هزینه دارو و درمان، کمک هزینه بستری طبی و جراحی، کمک هزینه اروتز و پروتز، کمک هزینه عمل زایمان طبیعی و سزارین، کمک هزینه فرانشیز دارو و درمان و کمک هزینه خدمات دندانپزشکی است.
موسوی اظهارداشت: کمک هزینه پاراکلینیک(سونوگرافی، سی تی اسکن) کمک هزینه تامین وسایل و تجهیزات توانبخشی، تامین وسایل بهداشتی، درمانی و مصرفی، کمک هزینه درمان سرپایی و تامین کمک هزینه شیرخشک برای خانواده های نیازمند از دیگر موارد حمایت هلال احمر این استان است.
وی افزود: هلال احمر با هدف ایجاد و تقویت توزان اجتماعی، احیای ارزش های دینی، توسعه سنت های حسنه اسلامی، تسکین آلام بشری و ترویج حس نیکوکاری بین مردم، با ارائه خدمات حمایتی در قالب برنامه پنجم توسعه و مواد ۲ و ۳ قانون اساسنامه جمعیت هلال احمر به امر توانبخشی و ارائه خدمات اجتماعی پرداخته است.
موسوی ادامه داد: بر همین اساس سازمان داوطلبان هلال احمر کشور از طریق برقراری تعامل سازنده با نهادهای مرتبط، ایجاد بستر مناسب برای مشارکت های مردمی، جذب کمک های خیرین، اختصاص منابع مالی و بهره گیری از محل منابع عمومی هلال احمر با سازماندهی و هدایت خدمات داوطلبان در جهت رفع نیازهای آسیب پذیرترین اقشار جامعه اقدام کرده است.
وی افزود: سازمان داوطلبان هلال احمر علاوه بر حمایت های مالی در زمینه دارویی، درمان و توانبخشی از افراد نیازمند در سطح استان زنجان با بهره گیری از شبکه ارتباطی و حمایتی مردمی در جهت حفظ کرامت انسانی اقدام به ارائه خدمات ماندگار، زودبازده و اثربخش در میان اقشار آسیب پذیر جامعه می کند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: خدمات حمایتی شامل آن دسته از مساعدت ها و خدمات اجتماعی است که آسیب پذیرترین افراد جامعه را برای کنار آمدن با شرایط و مخاطرات فردی و اجتماعی، پیشگیری از شیوع و یا کاهش اثرات سوء آنها یاری می دهد.
موسوی تاکید کرد: جمعیت هلال احمر به عنوان نهادی بشردوستانه همواره نقش محوری در فعالیت های اجتماعی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران داشته است.
گفتنی است، جمعیت هلال احمر استان زنجان سال گذشته برای سه هزار و ۱۱۶ نفر ۳۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کمک هزینه درمانی پرداخت کرد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست