• تاریخ: ۱۴۰۱-۰۶-۰۲
  • شناسه خبر: 28764

قطعه ۵ پروژه کمربندی شمالی زنجان کلنگ زنی شد/این پروژه دسترسی ساکنین در واحدهای مسکونی را راحت تر می‌کند

«قطعه ۵ »پروژه کمربندی شمالی زنجان با حضور جمعی از مسئولین استانی کلنگ زنی شد.شروع این پروژه ابزاری برای زیست پذیرتر کردن مجموعه واحدهای مسکونی است.

به گزارش«پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» همزمان با اولین روز از هفته دولت، با حضور نماینده ولی فقیه ، استاندار و معاون سیاسی و امنیتی استاندار «قطعه ۵ »کمربندی شمالی شهر زنجان کلنگ زنی شد.

استاندار زنجان، در این مراسم پروژه کمربندی شمالی شهر زنجان را ابزاری برای پرش زنجان به سمت ترقی و توسعه اعلام کرد و گفت: این پروژه دسترسی ساکنین در واحدهای مسکونی را راحت تر می‌کند.

محسن افشارچی استاندار زنجان در آئین کلنگ زنی قطعه ۵ بلوار شمالی زنجان شروع پروژه کمربندی شمالی شهر زنجان توسط اداره کل راه و شهرسازی استان را مطلوب اعلام کرد.

وی با بیان اینکه مساکن نهضت ملی مسکن در این پروژه وجود دارد، بیان داشت: شروع این پروژه ابزاری برای زیست پذیرتر کردن مجموعه واحدهای مسکونی بوده و این بسیار مهم است.

استاندار زنجان گفت: این پروژه دسترسی ساکنین در واحدهای مسکونی را بهتر می‌کند چرا که در کاهش ترافیک مؤثر بوده و ترافیک را به سمت جاده تهم هدایت می‌کند.این پروژه با اعتبارات مولد سازی رو به جلو خواهد رفت، همزمان با قطعات «۵ و ۶» کار در قطعات دیگر آغاز خواهد شد و از دانشگاه زنجان تا جاده تهم مسیر ایجاد می‌شود و در قطعه «۳ و ۴» هم مشکلی نخواهیم داشت.

استاندار زنجان افزود: پروژه کمربندی شمالی شهر زنجان ابزاری برای پرش زنجان به سمت ترقی و توسعه است و از این لحاظ برای استان بسیار اهمیت دارد. افشارچی این پروژه را از پروژه‌های مهم استان و شهر زنجان اعلام کرد و گفت: در اسرع وقت شاهد افتتاح این قطعه و قطعات دیگر این پروژه خواهیم بود.

لازم به ذکر است ؛طول این پروژه ۴ کیلومتر و ۷۰۹ متر بوده و ۱۷ هزار متر مکعب بتن درجا لازم خواهد داشت.خاکبرداری این پروژه ۱۶۰۰۰۰۰ متر مکعب بوده و پی کنی سه هزار و ۷۰۰ متر مکعب است و خاکریزی در این پروژه ۶۵۰ هزار متر مکعب و پل خاص دو دستگاه و بتن پیش ساخته یک هزار و ۵۰۰ متر مکعب و آبرو ۶ دستگاه است.

همچنین آرماتور مصرفی در «قطعه ۵» این پروژه دو هزار تن و شمع سه هزار و ۴۰۰ متر طول است.پیمانکار این پروژه شرکت جهاد نصر زنجان و مشاور شرکت مهندسین مشاور طرح هفتم و کار فرما اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان و کار گزار شرکت مدیریت سرمایه گذاری و توسعه بافت شهری زنجان است. برآورد اجرایی در این پروژه ۵۰۰ میلیارد تومان است.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست