• تاریخ: ۱۴۰۱-۰۶-۰۸
  • شناسه خبر: 28911

تمامی مرزهای زمینی ایران و عراق به دلیل ناآرامی ها بسته شد/ لغو پرواز‌های تهران بغداد تا اطلاع ثانوی

تمامی مرزهای زمینی ایران و عراق به دلیل نا آرام بودن جو این کشور مسدود است و پروازها از ایران به مقصد این کشور فعلا انجام نمی‌شود.

به گزارش«پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» مجید میراحمدی معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور و رئیس ستاد مرکزی اربعین از بسته شدن تمامی مرزهای زمینی ایران و عراق خبر داد و گفت: باتوجه به نا آرامی‌های عراق و مقررات منع آمد و شد سفارت کشورمان در عراق اطلاعیه‌ای برای منع آمد و شد در شهرهای زیارتی صادر کرد.

میراحمدی گفت: به جهت اینکه حفظ امنیت زائران ایرانی عتبات عالیات برایمان در اولویت است، لازم است هموطنان موقتاً و تا اطلاع ثانوی از سفر به عراق خودداری کنند.

وی تاکید کرد: مجدد اعلام می‌کنم به دلیل نا آرام بودن جو کشور عراق تمامی مرزهای زمینی ایران با عراق بسته است و به هیچ عنوان هیچ فردی اجازه خروج از مرزها به قصد عراق و ندارد.

رئیس ستاد مرکزی اربعین و معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور با بیان اینکه در پی تحولات و ناآرامی‌ها و وضع مقررات منع و آمد و شد در چند شهر عراق، مرزهای زمینی جمهوری اسلامی ایران با عراق تا اطلاع ثانوی مسدود است گفت: از زائران عتبات و کسانی که قصد مسافرت به عراق را دارند درخواست می‌کنیم به مرزهای زمینی مراجعه نکنند.

پیش از این سفارت ایران در عراق در اطلاعیه‌ای از شهروندان ایرانی خواسته بود تا اطلاع ثانوی از هرگونه سفر و تردد به شهرهای بغداد، کاظمین و سامراء خودداری کنند.

جواد صالحی مدیرکل روابط عمومی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) در تهران نیز اظهار کرد: فرودگاه بغداد شرایط خاصی پیدا کرده است و پروازها به مقصد این فرودگاه فعلا انجام نمی‌شود.

وی در خصوص جزئیات پروازها گفت: شرکت آتا پروازهای به مقصد بغداد را کنسل و شرکت ماهان تا اطلاع ثانوی وضعیت نامشخص اعلام کرده است.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست