• تاریخ: ۱۴۰۱-۰۶-۳۱
  • شناسه خبر: 29080

نمایشگاه صنایع دستی در حاشیه جشنواره آش برگزار می شود/ دیگ‌های جشنواره آش ایرانی نمادی از فرهنگ و سنت مردم زنجان است

جشنواره آش در نیمه دوم مهرماه برگزار می شود و در حاشیه این جشنواره نمایشگاه صنایع‌دستی با حضور هنرمندان ۳۱ استان کشور برپا می‌شود.

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» شهردار زنجان در دیدار با مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری زنجان با بیان اینکه اجماع چشمگیری میان تمام بخش‌های استان زنجان درزمینه توسعه گردشگری شکل‌گرفته اظهار کرد: دیگ‌های جشنواره آش ایرانی نمادی از فرهنگ و سنت مردم زنجان است و زنجان همان‌طور که شهر شور و شعور حسینی است، شهر شورونشاط است.

فیروزفر افزود: شهرداری زنجان اقدامات لازم برای برگزاری جشنواره آش ایرانی را انجام می‌دهد و فضاسازی و زیباسازی محوطه و محیط جشنواره از اقدامات شهرداری زنجان است و در طول برگزاری این جشنواره شهرداری زنجان برنامه‌های متعددی اجرا خواهد.

وی با بیان اینکه در کنار معرفی فرهنگ غذای ایرانی در جشنواره ملی آش، روحیه تعامل‌پذیری و مهمان‌نوازی زنجانی هم به نمایش گذاشته می‌شود گفت: شهرداری زنجان توسعه زیرساخت‌ها در حوزه گردشگری را در دستور کار خود قرار داده و ایجاد برنامه‌ها و مشوق‌هایی برای جشنواره آش زنجان پیش‌بینی کرده است.

فیروز فر گفت: جشنواره آش می‌تواند با احیای فرهنگ‌ها، گردهم آوردن اقوام، رنگ‌ها و سنت‌ها موجب تقویت ارتباطات بین فرهنگی، تفاهم و همدلی شود. همچنین در تقویت و توسعه نشاط اجتماعی نیز مفید واقع‌شده است.

سید سعید صفوی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان نیز در این جلسه با اعلام برگزاری جشنواره در نیمه دوم مهرماه گفت: در حاشیه این جشنواره نمایشگاه صنایع‌دستی با حضور هنرمندان ۳۱ استان کشور برپا می‌شود. به علت شرایط آب و هوایی که در پاییز بر زنجان حاکم می‌شود، این جشنواره در فضای سربسته و دریکی از کریدور‌های نمایشگاه بین‌المللی کاسپین برگزار خواهد شد.

صفوی گفت: در این جشنواره ملی، اقوام مختلف ایرانی به دعوت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، به این شهر می‌روند و با برپایی دیگ‌های بزرگ آش به روش و سبک و سیاق سنتی در محل برگزاری جشنواره، اقدام به پختن آش و نمایش آداب‌ورسوم و سنت‌های خود می‌کنند.

وی تاکید کرد: توسعه گردشگری، رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال را در پی دارد و از این نظر شهرداری‌ها منتفع می‌شوند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست