• تاریخ: ۱۴۰۱-۰۷-۱۲
  • شناسه خبر: 29215

۱۰۰ درصد دستگیر شدگان در تجمعات اخیر در زنجان از محلات کم‌برخوردار بودند

صد درصد افرادی که در اغتشاشات و تجمعات اخیر دستگیر شدند از محلات پایین شهر بودند و به جز یک مورد از بازداشت شدگان که لیسانس است تحصیلات بقیه دیپلم و زیر دیپلم است و از برخی شهرک‌ها حتی یک نفر هم در بین بازداشت شدگان نیست ...

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» محمد تقی فتحی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان زنجان در جلسه کارگروه امور اجتماعی استان زنجان اظهار کرد: در جابجایی ساکنین کوی فلسطین به منطقه ای دیگر باید توجه شود که تجربه خوبی از انتقال سکونتگاه‌ها به دلیل مسائل اجتماعی و فرهنگی و مشکلاتی که ایجاد می‌شود نداریم وپیشنهاد ما این است به همان سبکی که مردم در این منطقه در حال زندگی هستند ارتقا یابند.

فتحی گفت:کوی وحدت و کوی فاطمیه شرایط مشابه با کوی فلسطین دارند و طبق نظر راه و شهرسازی نیز امکان تجمیع و ارائه خانه هایی در قواره‌های ۱۲۰ متر به صورت ویلایی به آنها وجود دارد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان زنجان با بیان اینکه افراد ساکن در منطقه کوی فلسطین نیز چندان راغب برای جابه‌جایی نیستند گفت: افرادی که صلح نامه را امضا کرده‌اند به این نتیجه رسیده‌اند که بالاخره به اجبار باید از این منطقه جابه‌جا شوند.

فتحی با اشاره به اغتشاشات اخیر و ضرورت تحلیل افرادی که به کف خیابان آمده‌اند و از چه صنف، طبقه و دهکی هستند گفت: خواهشمندیم دستوری مبنی بر تشکیل کارگروهی در خصوص تحلیل اطلاعاتی افراد شرکت کننده و دستگیر شده داده شود.

وی افزود: صد درصد افرادی که در اغتشاشات و تجمعات اخیر دستگیر شدند از محلات پایین شهر بودند و بنده پرونده تمام افراد را بررسی کرده‌ام به جز یک مورد از بازداشت شدگان که لیسانس است تحصیلات بقیه دیپلم و زیر دیپلم است و از برخی شهرک‌ها حتی یک نفر هم در بین بازداشت شدگان نیست و اگر این آمارها تحلیل شود ، ریشه بسیاری از مشکلات را شناسایی میشود.

محمدتقی فتحی گفت: برخی از آسیب‌های اجتماعی مثل خودکشی جرم محسوب نمی‌شوند اما آسیب هستند که باید به صورت تخصصی بررسی شود که از چه طیف و سنی هستند، طبق آمار تعداد کثیری از خودکشی‌ها بین سن ۱۴ تا ۲۰ سال است.

وی افزود:بعد از سرقت، سه جرم اولویت دار در سطح استان، ناشی از جرایم خشونت؛ تهدید، توهین و ضرب و جرح است.همه این‌ها به روان جامعه ما بر می‌گردد و باید تحلیل درستی از این امور انجام شود تا تصمیمات بر روی این امر انجام گیرد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست