• تاریخ: ۱۴۰۱-۰۷-۱۹
  • شناسه خبر: 29263

مدیریت بحران شهرداری زنجان آماده خدمت در مواقع بحران است/نقشه جامع هدایت آبهای سطحی در شهرنداریم/ سال آینده سال زیباسازی شهر است

برای اولین بار مدیریت بحران شهر زنجان را به حد استانداردهای مدیریت بحران رساندیم و یازده میلیارد برای تجهیرات هزینه شده که برای اولین بارهم برای خدمت به موکب های اربعین به کار گرفته شد و اکنون مدیریت بحران شهرداری زنجا ...

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» علیرضا فیروزفر شهردار زنجان در جلسه علنی شورای شهر زنجان در تشریح اقدامات و آخرین وضعیت پروژه های شهرداری اظهار کرد: پروژه سبزه میدان در حال حاضر روند خوبی دارد و دو مشکل فاز جنوبی که مانع اجرای آن شده بودند برطرف شده و نزدیک به ۲۰ جبهه کاری در حال کار هستـند. عملیات عمرانی فاز جنوبی نیز رو به اتمام است و برای سردیس ها هم از هنرمندان دعوت شده و مبلمان و فضای سبز آن نیز در حال اجرا است که اگر این دو مورد تعیین تکلیف شوند می توانیم زمان افتتاح فاز جنوبی را اعلام کنیم .

فیروزفر گفت: پروژه کف سازی بازار هم تقریبا تمام شده و از وضعیت سه ماه قبل به وضعیت ایده آل رسیده ایم که تا چند روز آینده کاملا به اتمام می رسد.همچنین معابر اطراف بازارنیز در حال انجام است که اگر تجمعات اخیر نبود زودترانجام می شد.

وی با اشاره به لغزنده بودن پیاده رو خیابان سعدی در زمستان گفت: پیاده رو سازی خیابان سعدی که در زمستان لغزندگی دارد انجام خواهد شد پیمانکار هم تعیین شده و اگر از لحاظ امنیتی به دلیل اغتشاشات اخیر تامین شود کار را شروع می کنیم .

شهردار زنجان گفت: یکی از مباحث جدی در شهر آبگرفتگی معابر در هنگام بارندگی است که زنجان هم بسیار آسیب پذیر است به دلیل اینکه نقشه جامع هدایت آبهای سطحی نداریم و معابر بالادست بدون در نظر گرفتن ظرفیت معابر پایین دستی شروع به کارکردند وآبها به پایین دست هدایت میشوند و در اغلب شهرکها این مشکل را داریم که حل آن کار یکسال نیست ولی نقاط حاد مثل میدان انقلاب را برای امسال مد نظر قرار داده ایم و طرحی را آماده کرده ایم که اجرا خواهد شد.

وی با باشاره به مشکلات کوی نانوایان گفت: یکی از اقدامات صورت گرفته در شهرداری رفع مشکلات شهرک نانوایان بود که بعد از بررسی های صورت گرفته محرز شد که شرکت تعاونی نمی تواند مشکلات آنجا را حل کند به همین دلیل شهرداری ورود کرد و در عرض یکسال مشکلات این شهرک حل خواهد شد.

وی افزود: سعی میکنیم خدمات شهری را در این منطقه زیاد کنیم. هرچند این شهرک هنوز تحویل شهرداری نیست و قانوناً باید شهرک تکمیل و بعد تحویل شهرداری شود ولی با این حال همکاری می کنیم که مشکلات این منطقه نیز حل شود.

شهردار زنجان گفت: دو پروژه گذر اجتماعی که دربلوار اشراق اجرا خواهد شد و تفرجگاه چهار فصل در پارک ملت ایجاد شده که در شب یلدا مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

فیروز فر با اشاره به جشنواره آش نیز گفت: رییس این جشنواره شهرداری است که با مشارکت اداره کل میراث فرهنگی اجرا می شود و در این راستا با افزایش تعداد پارکینگ و گشایش معبر کاسپین ترافیک روان تری را در ایام جشنواره خواهیم داشت.

شهردار زنجان در خصوص افتتاح معبر پادگان نیز گفت: منتظر تکمیل روشنایی این معبر توسط شرکت توزیع برق هستیم و برای تسهیل این کار ۵۰ درصد هزینه ها را نیز شهرداری متقبل شده است که به محض اتمام کار زیر بار ترافیک خواهد رفت.

فیروزفر با بیان اینکه امسال سال تجهیز شهرداری زنجان بود گفت: علاوه بر ۱۸ اتوبوس و ۳۶مینی بوس و ۲۳ اتوبوس نیز خریداری شده است و سه دستگاه برفبر نیز خریداری شده است که عملیات ویژه ای برای برفروبی خواهیم داشت . ضمن اینکه دو کارخانه تولید محلول یخ زدا نیز افتتاح شد که از میزان نمک کم میکند و آسفالت کمتر تخریب میشود.

شهردار زنجان گفت: برای اولین بار مدیریت بحران شهر زنجان را به حد استانداردهای مدیریت بحران رساندیم و یازده میلیارد برای تجهیرات هزینه شده که برای اولین بارهم برای خدمت به موکب های اربعین به کار گرفته شد و اکنون مدیریت بحران شهرداری زنجان آماده خدمات در مواقع بحران شده است.

وی با بیان اینکه مکانیزاسیون آبیاری را شروع کرده ایم گفت: ۱۰پارک و کاربری فضای سبز در حال احداث و توسعه هست و از هفته آینده عملیات آمادگی برای نوروز نیز شروع میشود.
شهردار زنجان با بیان اینکه بودجه ریزی امسال عملیاتی و اقتصادی خواهد بود گفت: سال آینده سال زیباسازی شهر است .

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست