• تاریخ: ۱۴۰۱-۰۷-۲۳
  • شناسه خبر: 29283

۲۱ دانش آموز زنجانی در نهمین المپیاد هندسه ایران شرکت کردند

نهمین المپیاد هندسه ایران، همزمان با شصت کشور جهان و تمامی مراکز استان های ایران در زنجان نیز برگزار شد .۱۹۸۰ دانش آموز از سراسر کشور هم زمان با دانش آموزان سایر کشورها به رقابت پرداختند .تعداد دانش آموزان شرکت کننده اس ...

حسین تاران رئیس اداره استعدادهای درخشان استان زنجان در گفت و گو با خبرنگار« پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» با بیان اینکه المپیاد هندسه ی ایران ، رویدادی است که با پیشنهاد ایران به المپیاد های علمی و رسمی دنیا اضافه شده است، هر سال در سطح جهان برگزار می شود گفت: تقریباً ۵۰ تا ۷۰ کشور در آن شرکت می کنند .

وی افزود: شرکت کننده ها در این المپیاد، دانش آموزان مدارس دوره اول و دوم متوسطه بودند و در سه سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته به مدت ۲۷۰ دقیقه برگزار شد.

تاران گفت: اهمیت این المپیاد این است که ایران برای نهمین دوره، مدیریت برگزاری آن را به صورت بین المللی بر عهده دارد که از اهداف آن ، می توان به عمومی کردن تفکر هندسی، ایجاد بستری برای ارتباط بین علاقه مندان به هندسه و شناسایی و معرفی استعدادهای هندسه اشاره کرد .

وی افزود: شرکت کنندگانی که در داخل کشور حائز رتبه برتر می شوند علاوه بر رتبه داخلی ، با تمام شرکت کنندگان دیگر کشورها نیز مقایسه شده و در رتبه بندی بین المللی نیز شرکت داده خواهند شد . از این رو، شرکت در این آزمون امکان مقایسه با افراد مطرح در سطح دنیا را برای دانش آموزان فراهم می سازد .

وی گفت: در نهمین دوره  المپیاد هندسه ایران، ۱۹۸۰ دانش آموز از سراسر کشور هم زمان با دانش آموزان کشورهایی که ثبت نام کرده اند به رقابت پرداختند . تعداد دانش آموزان شرکت کننده استان زنجان ۲۱ نفر بود که دبیرستان دوره دوم متوسطه فرزانگان دو ، به عنوان حوزه برگزارکننده این المپیاد در نظر گرفته شده بود .

نهمین دوره المپیاد هندسه ایران به نام دانشمند مومن، زنده یاد دکتر سعید کاظمی آشتیانی مزین شده و توسط سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان برگزار گردید .نتایج این المپیاد از سوی کمیته علمی و سمپاد در آذرماه ۱۴۰۱ اعلام و مراسم اختتامیه در تهران برگزار می‌شود.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست