• تاریخ: ۱۴۰۱-۰۸-۰۴
  • شناسه خبر: 29464

ارتقاء رتبه استانداردسازی ایران در سازمان جهانی استاندارد/ سازمان استاندارد تولید پنج خودروی غیرایمن در کشور را متوقف کرد

تا سال ۲۰۲۲ و انتهای سال ۱۴۰۰رتبه استانداردسازی کشور از ۲۶ به ۲۲ ارتقا یافته است.کشور ایران در اظهارنامه‌های ثبت علائم تجاری در بین ۱۳۲ کشور دنیا رتبه اول را دارد که این اخبار هم باید به گوش مردم برسد.

تولید خوروی غیر ایمن و غیر استاندارد را متوقف می کنیم و به جای آن خودروی جایگزین متولد میشود گفت: سازمان استاندارد تولید پنج خودروی غیر ایمن و پرعیب را در کشور متوقف کرد و براین اساس خودروهای سواری تیبا۱، تیبا۲، سمند،سایناو پژو۴۰۵ متوقف شد.

به گزارش« پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» مهدی اسلام پناه رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در جلسه شورای استاندارد استان زنجان اظهار داشت: شاخص جهانی نوآوری در ۱۰ ماهه سال ۲۰۲۲، ایران با ۷ مرتبه صعود به رتبه ششم منطقه ارتقا یافته است و این شاخص توسط سازمان مالکیت فکری هر ساله تهیه می‌شود و در حال حاضر رتبه جمهوری اسلامی در شاخص‌های درون‌داد و برون‌داد ۵۳ است.

اسلام پناه گفت: کشور ایران در آثار خلاقانه در رویداد‌های دانش و فناوری پیشرفتگی بازار در ۱۱ ماهه سال ۲۰۲۲ رشد چشمگیری داشته‌ است ولی در فضای کسب و کار و قانون گذاری مرتبط با آن متاسفانه رشدی نداشته و تنزل هم داشته است .

وی افزود: در سازمان جهانی استاندارد ۱۶۷ کشور دنیا عضو هستند و تا سال ۲۰۲۲ و انتهای سال ۱۴۰۰رتبه استانداردسازی کشور از ۲۶ به ۲۲ ارتقا یافته است.

اسلام پناه گفت:استاندارد سازی به عنوان شاخص اصلی خروجی نوآوری اقتصادی در همه دنیا شناخته شده است. وقتی ایران در حوزه نوآوری در دنیا و منطقه ۷ پله صعود می‌کند، در ایزوی بین الملل نیز به رتبه ۲۶ ارتقا یافته است که اثر مستقیم و معنی‌داری است.

وی افزود: کشور ایران در اظهارنامه‌های ثبت علائم تجاری در بین ۱۳۲ کشور دنیا رتبه اول را دارد که این اخبار هم باید به گوش مردم برسد.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران با انتقاد از برخی مدیران استان زنجان گفت: کاش مدیران حاضر در جلسه جایگاه سازمان استاندارد را درک کنند، چراکه سازمان ملی استاندارد سازمان بازرسی دستگاه اجرایی است، این سازمان در ۶۰ ماده قانون دارد و نمی‌توان رفرنس‌های بدون منبع به این سازمان و قوانین آن داد. 

اسلام‌پناه با مخاطب قرار دادن مدیر کل استاندارد زنجان گفت: عدم تمکین از قوانین استاندارد مجازات دارد و اگر اداره کلی از قوانین تمکین نکند باید مورد برخورد قرار گیرد.  کارشناسان استاندارد ضابط دستگاه قضا هستند و هر جا تخلف صورت گیرد باید برخورد قانونی انجام شود و هرجایی تخلفی رخ می‌دهد و ایمنی مردم ، جان و مال مردم مورد خطر قرار می‌گیرد ورود جدی لازم است.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران با بیان اینکه مسکن مهر را غیر استاندارد ساختند اما مسکن ملی باید استاندارد ساخته شود گفت: عدم رعایت کردن استاندارد‌ها ظلم به مردم است.

وی با بیان اینکه تولید خوروی غیر ایمن و غیر استاندارد را متوقف می کنیم و به جای آن خودروی جایگزین متولد میشود گفت: سازمان استاندارد تولید پنج خودروی غیر ایمن و پرعیب را در کشور متوقف کرد و براین اساس خودروهای سواری تیبا۱، تیبا۲، سمند،سایناو پژو۴۰۵ متوقف شد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست