• تاریخ: ۱۴۰۱-۰۹-۰۹
  • شناسه خبر: 29936

طولانی شدن نوبت انتظار در مراکز ناباروری استان انگیزه مراجعان را برای درمان کم میکند

مشکلی که در استان داریم محدودیت مراکز ارائه خدمات ناباروری هست و برخورد بیماران با نوبتهای طولانی انتظار باعث می شود که انگیزه آنها برای درمان کمتر شود.

سعید کرمی معاون بیمه و خدمات سلامت اداره کل بیمه سلامت استان زنجان در گفت و گو با خبرنگار« پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» اظهار کرد: بیمه سلامت استان زنجان در راستای قانون جوانی جمعیت از نیمه دوم سال ۱۴۰۰ تعهداتش را عملی کرده است و قدم اول نیز هماهنگی و اطلاع رسانی به مراکز طرف قرارداد و اعلام تعهدات بوده است.

کرمی گفت: بیمه افراد فاقد بیمه اقدام دوم در این زمینه است به خاطر اینکه مراجعان به مراکز ناباروری بتوانند از تعهدات جدید بیمه سلامت استفاده کنند باید بیمه نامه داشته باشند و از آنجایی که افراد فاقد بیمه بدون هیچ محدودیتی از سال ۱۴۰۰ می توانستند تحت پوشش بیمه سلامت باشند این هم یک تسهیل گری بود که از طرف بیمه سلامت انجام شد.

وی افزود: طبق قراردادی که بیمه سلامت با بیمارستان آیت اله موسوی دارد در صورت مراجعه افراد نابارور ۹۰ درصد هزینه های درمانی را بیمه سلامت قبول می کند و همینطور افرادی که دارای بیمه نامه هستند و به مراکز خصوصی طرف قرار داد مراجعه می کنند هم امکان پرداخت هزینه های مراکز غیر طرف قرارداد به عنوان خسارت متفرقه از طریق بیمه سلامت امکان پذیر است.

معاون بیمه و خدمات سلامت اداره کل بیمه سلامت استان زنجان با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ تسهیلگری هایی در دستورالعمل اولیه تعهد خدمات ناباروی صورت گرفت و امکان پرداختها کاربردی تر و عملی تر شد گفت: همه این موارد ابلاغ شده و در حال حاضر توسط مراکز از ما درخواست می شود.

کرمی با اشاره به اینکه مشکلی که در استان داریم محدودیت مراکز ارائه خدمات ناباروری هست و برخورد بیماران با نوبتهای طولانی انتظار باعث می شود که انگیزه آنها برای درمان کمتر شود گفت: امیدواریم با تسهیلگری هایی که دانشگاه علوم پزشکی انجام خواهد داد در این مسیر هم اقداماتی صورت بگیرد تا بیمه شدگان استان بتوانند در خود استان چه در شهرستان ابهر و یا مرکز استان خدمات را دریافت کنند.

سعید کرمی با بیان اینکه با توجه به تنوع درمانهایی که صورت میگرد هیچ محدودیتی در ارائه خدمات ناباروری در بیمه سلامت وجود ندارد گفت: میانگین هزینه های احصاء شده که برای مراجعه به مراکز ناباروری پرداخت می شود۳ تا ۷میلیون تومان به بیمه شدگان بوده است.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست