• تاریخ: ۱۴۰۱-۰۹-۲۶
  • شناسه خبر: 30176

حضور نیروی انتظامی در ترمینال زنجان ضروری است

با توجه به تعددِ تردد مسافران در ترمینال‌ها، حضور نیروی انتظامی در ترمینال های زنجان و ابهر ضروری است.دوسالی هست که در پایانه‌های مسافری، شاهد حضور نیروهای انتظامی نیستیم و همین موضوع موجب ایجاد اشکال در نظم این مراکز شد ...

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» علی مدقالچی معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان در نشست خبری اظهار کرد: در ۸ ماهه امسال بیش از ۷ هزار و ۳۰ تن بار از پایانه‌های استان جابجا شده و میزان جابجایی کالا در سال ۱۰ میلیون تن است.

مدقالچی گفت: ۶۴۷ هزار و ۴۴۰ مسافر توسط ناوگان حمل و نقل جاده ای زنجان جابجا شده اند.

وی با بیان اینکه استان زنجان دارای ۲ شرکت‌ حمل و نقل بین‌المللی کالا، ۸۸ شرکت‌ حمل و نقل داخلی کالا و ۳ پایانه‌ باری فعال است گفت: بر اساس کنترل‌های بارنامه، در ۸ ماهه امسال بیش از ۷ هزار و ۳۰ تن بار از این پایانه‌ها جابجا شده است.

مدقالچی تعداد ناوگان حمل و نقل باری استان را در مجموع ۵ هزار و ۷۰۳ دستگاه اعلام کرد و گفت: متوسط عمر ناوگان باری ۵٫۱۹ سال و متوسط عمر اتوبوس هم ۱۱٫۸۶ سال است

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان با بیان اینکه طرح‌های ارتقا ایمنی نظیر آموزش در قالب اجرای تئاتر و توزیع اقلام ایمنی، تدوین برنامه جامع «ایمنی راه‌های استان زنجان» با هدف کاهش تصادفات در دستور کار است، این برنامه مطالعاتی بوده و پیش نویس آن آماده شده است (در این طرح کروکی‌های مربوط به تصادفات اخذ شده از پلیس راه احصا می‌شود). قرار است پس از تائید، در سال آینده این طرح با همراهی دستگاه‌های مرتبط استانی اجرایی شود.

وی «آشکارسازی وسایل نقلیه» را از اولویت‌های اداره کل دانست و گفت: قرار است شبرنگ در کلیه وسایل نقلیه اعم از کامیونت و کامیون‌ها، موتورسیکلت‌ها برای سهولت در دید شبانه، نصب شود. همچنین قرارداد «بازرسی ایمنی راه‌ها و برداشت و تدقیق تابلوهای محدودیت سرعت» هم در مرحله انعقاد قرارداد با پیمانکار مربوطه است.

وی افزود: طرح‌های مربوط به «آگاهی‌بخشی و اصلاح رفتارهای ترافیکی کاربران جاده‌ای» هم در قالب موشن‌گرافی، تهیه بنر و سایر کارهای تبلیغاتی و فرهنگی با همراهی رسانه‌ها در دستور کار است.

مدقالچی در خصوص ایمن‌سازی فیزیکی ویژه کاربران آسیب‌پذیر نیز گفت: این طرح از جمله برنامه‌های اداره کل راهداری برای کاهش تصادفات است. در این طرح محورهای نزدیک به مدارسی که در مجاورت جاده‌ها قرار گرفته‌اند، مجهز به چراغ‌های چشمک‌زن می‌شوند و تابلو با محتوای آگاهی‌بخشی نصب می‌شود.

وی افزود: ۵ مدرسه جهت نصب تابلوها با عنوان مدرسه، مکان‌یابی و به پیمانکار معرفی شده‌اند و اسناد ایمن‌سازی نیز برای ۱۰ باب مدرسه جهت برگزاری مناقصه به اداره پیمان ارسال شده است.

مدقالچی بر لزوم نظارت بر مراکز معاینه فنی تاکید کرد و افزود: خوشبختانه زنجان در بحث کیفیت مراکز معاینه فنی جزو ۱۰ استان کشور به شمار می‌رود و بحث قبولی و ردی ملاک کیفیت است.

مدقالچی از ایجاد « اکیپ‌های کنترل و نظارت دروازه‌ای» به منظور کنترل ناوگان عمومی و احصای تخلفات رانندگان (از سوی این اکیپ و سامانه‌های هوشمند) در سطح استان خبر داد و گفت: طرح «کنترل و نظارت حمل و نقل جاده‌ای» از دیگر برنامه‌هاست. در این طرح اکیپ‌های ناظر در ساعات غیراداری نسبت به کنترل تردد وسایط حمل و نقل عمومی اقدام و هر گونه تخلفات در سامانه «سهبا» ثبت می‌شود.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان با اشاره به معرفی ۵۰۲ راننده متخلف در سال ۱۴۰۰ به کمیسیون‌های مربوطه گفت: برای این ۵۰۲ راننده متخلف رای قطعی نیز صادر شده است. این دست از اقدامات با هدف ارتقای کیفیت حمل و نقل و دستیابی به حمل ونقل ایمن و اقتصادی برای کاربران جاده‌ای انجام می‌شود.

مدقالچی در خصوص مشکلات ترمینال‌ زنجان و ابهر نیز با بیان اینکه مسائل مربوط به ترمینال‌ها از وظایف شهرداری ها است گفت: ترمینال ها به منزله ویترین شهر هستند که باید مجریان به امکانات موجود در آن رسیدگی کافی داشته باشند. استان زنجان دارای ۳ باب ترمینال است که در شهرهای زنجان، ابهر و خدابنده مشغول به خدمت‌رسانی هستند. در ترمینال زنجان شاهد رفع نواقصاتی هستیم و شهرداری اقدامات مطلوبی داشته است. با توجه به اینکه ترمینال زنجان دارای عمر متوسط ۳۰ سال است، ضروری است سیستم برقی، نظارتی و پشتیبانی اورهال شود، البته در سال جاری اقدامات خوبی انجام شده است که امیدواریم توسط شهرداری ادامه یابد.

مدقالچی افزود: اقداماتی برای رفع نواقصات ترمینال ابهر نیز توسط شهرداری انجام شده است که با توجه به محدودیت فضا که امکان توسعه برای شرکت‌ها را با مشکل مواجه می کند، ترمینال ابهر که بیش از ۳۰ سال از استقر ار و فعالیت آن می گذرد نیاز به اقدامات جدی دارد .

وی در مورد ترمینال خدابنده هم گفت: این ترمینال که توسط بخش خصوصی ایجاد شده است، حرفه‌ای نیست و ما از شهردار خدابنده می‌خواهیم تا با توجه به اینکه این شهر در حال توسعه و پیشرفت است به موضوع ساماندهی ترمینال توجه داشته باشند.

مدقالچی بر ضرورت حضور نیروی انتظامی در ترمینال های زنجان و ابهر به عنوان ترمینال حرفه‌ای و شلوغ تاکید کرد و گفت: یک الی ۲ سالی است که در پایانه‌های مسافری، شاهد حضور نیروهای انتظامی نیستیم و همین موضوع سبب ایجاد اشکال در نظم این مراکز شده است، انجمن صنفی مربوطه نیز تقاضای حضور نیروهای انتظامی در ترمینال‌های ابهر و زنجان را دارند، با توجه به تردد مسافران در اقصی نقاط کشور در ترمینال‌ها، حضور نیروی انتظامی ضروری است .

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست