• تاریخ: ۱۴۰۱-۰۹-۲۹
  • شناسه خبر: 30267

افزایش ۱۱ درصدی جمعیت کل و بز در منطقه شکار ممنوع خرمنه سر طارم

در سرشماری کل و بز گونه شاخص حیات وحش منطقه شکار ممنوع خرمنه سر در شهرستان طارم ۸۱۴ رأس کل و بز در این زیستگاه سرشماری شد.جمعیت کل و بز در منطقه شکار ممنوع خرمنه سر نسبت به سال ۱۴۰۰ افزایش ۱۱ درصدی را نشان می دهد.

به گزارش« پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» محمد رضا یافتیان مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سرشماری کل و بز گونه شاخص حیات وحش منطقه شکار ممنوع خرمنه سر در شهرستان طارم طی روزهای ۲۱ و ۲۲ آذر ماه انجام شد و ۸۱۴ رأس کل و بز در این زیستگاه سرشماری شد .

یافتیان گفت : در این سرشماری تعداد ۲۸ نفر از محیط بانان و کارشناسان اداره کل حفاظت محیط زیست استان حضور داشتند و طی مدت ۲ روز سرشماری انجام و در کنار انجام سرشماری منطقه نیز به طور ویژه مورد پایش و بررسی قرار گرفت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان با اشاره به افزایش ۱۱ درصدی جمعیت کل و بز در منطقه شکار ممنوع خرمنه سر نسبت به سال ۱۴۰۰، گفت: سال ۱۴۰۰ تعداد ۷۳۲ رأس کل و بز در منطقه شکار ممنوع خرمنه سر سرشماری شده بود که امسال ۸۱۴ رأس سرشماری و ثبت شده است.

یافتیان افزود: منطقه شکار ممنوع خرمنه سر یکی از بهترین زیستگاههای کل و بز در کشور بوده که در صورت تامین نیازمندی ها بویژه امکانات و جذب نیروی محیط بانان، پتانسیل افزایش جمعیت گونه کل و بز و سایر گونه های جانوری را دارا می باشد.

وی گفت: منطقه شکار ممنوع خرمنه سر طارم حدود ۷۸ هزار هکتار وسعت دارد و گونه های شاخصی همچون کل و بز، خرس قهوه‌ای، پلنگ، سیاه گوش، گرگ، کفتار، گراز، کبک دری، کبک چیل، طرلان، دلیجه، شاه بوف، عقاب طلایی و … در آن زیست می کنند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست