• تاریخ: ۱۴۰۱-۱۰-۱۰
  • شناسه خبر: 30423

نهضت ملی مسکن غیر از تسهیلات بانکی و آورده مردمی ردیف اعتباری دیگری ندارد/ تاخیردر پرداخت آورده‌ها باعث تاخیر دراجرای پروژه ها می‌شود

تاخیر در پرداخت آورده‌ها توسط متقاضیان باعث تاخیر در اجرای پروژه می‌شود و پروژه کند جلو می‌رود. چون ردیف اعتباری دیگری نداریم و با توجه به پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها، تسهیلات بانکی به پروژه‌ها تزریق می‌شود. اداره راه و شهرس ...

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» اصغر اسماعیلی مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان در برنامه رادیویی دانیشیق اظهار کرد: نهضت نهضت ملی مسکن یک کار مشترک بین دولت و مردم است و دستگاه‌های خدمات رسان، شبکه بانکی و دستگاه‌های اجرایی به نوعی درگیر در ساخت نهضت ملی مسکن هستند.

اسماعیلی گفت: ۱۷ هزار و ۵۰۰ واحد از پروژه‌های نهضت ملی مسکن در استان زنجان تخصیص پروژه شدند و از این تعداد بیش از ۱۴ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی برای شهر زنجان است. پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها با توجه به زمان شروع پروژه‌ها متغیر است و در شهر زنجان میانگین پیشرفت فیزیکی اکثر پروژه‌های نهضت ملی مسکن بیش از ۳۵ تا ۴۰ درصد است.

وی افزود: تهیه و تامین مبالغ در بخش مسکن بسیار سخت است و اداره کل راه و شهرسازی استان به نمایندگی از خود متقاضیان در پروژه‌ها است و این اداره به غیر از تسهیلات بانکی و آورده مردمی ردیف اعتباری دیگری برای پروژه‌های نهضت ملی مسکن ندارد و در این راستا از متقاضیان درخواست می‌کنیم این اداره کل را در اجرای این طرح مهم همراهی کنند و در سر موعد تعیین شده آورده خود را واریز کنند.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه پیگیر افزایش تسهیلات از دولت هستیم، گفت: نسبت به افزایش تسهیلات بانکی پیگیر هستیم تا فشار کمی به مردم وارد شود و امیدواریم میزان تسهیلات از ۳۵۰ میلیون تومان به ۴۰۰ میلیون تومان افزایش یابد و مردم امیدوار باشند از اوایل سال آینده (خردادماه) به تناسب آماده شدن، پروژه‌های نهضت ملی مسکن، واحدهای مسکونی به متقاضیان واگذار می‌شود.

وی با بیان اینکه تاخیر در پرداخت آورده‌ها توسط متقاضیان باعث تاخیر در اجرای پروژه می‌شود و اثر خود را نشان می‌دهد و پروژه کند جلو می‌رود گفت: چون ردیف اعتباری دیگری نداریم و با توجه به پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها، تسهیلات بانکی به پروژه‌ها تزریق می‌شود.

اسماعیلی در پاسخ به سوال یکی از شهروندان در خصوص ثبت نام مجدد در نهضت ملی مسکن گفت: موضوع ثبت نام مجدد ، کشوری است و به تناسب نیاز احصا شده استان‌ها ، سایت برای ثبت نام فعال می‌شود و از استان زنجان هم درخواست ثبت نام کردیم تا سایت باز شود که تاکنون اتفاق نیفتاده و اگر محقق شود اطلاع رسانی کافی را خواهیم داشت.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه زنجان جزء شهرهایی است که زمین دولتی ندارد گفت: بخش عظیمی از زمین‌های نهضت ملی مسکن در نظر گرفته شده خریداری شده است  و با توجه به ثبت نامی های انجام شده این تعداد به محض تامین زمین اطلاع رسانی صورت می‌گیرد و برای متقاضیان مسکن تا پایان سال تخصیص زمین انجام می شود.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست