• تاریخ: ۱۴۰۱-۱۰-۱۱
  • شناسه خبر: 30449

دومین مراسم بزرگداشت روز ملی چاقوی زنجان ۱۷ دی ماه برگزار می‌شود/باید این روز را به عنوان روز ملی ثبت کنیم

دومین مراسم سالروز کشف چاقو با قدمت ۲۴۰۰ سال در معدن نمک چهرآباد زنجان به عنوان یکی از مهمترین صنایع دستی استان، روز ۱۷ دی ماه برگزار می‌شود.

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» سعید صفوی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دومین مراسم سالروز کشف چاقو با قدمت ۲۴۰۰ سال در معدن نمک چهرآباد به عنوان یکی از مهمترین صنایع دستی استان زنجان روز ۱۷ دی ماه در سالن اجتماعات فرهنگسرای زندگی پارک بانوان برگزار می‌شود.

صفوی گفت: قدمت هنر چاقوسازی زنجان به هیجده قرن پیش برمی‌گردد و صنعتگران زنجانی در این هنر تا به امروز فعالیت می‌کنند و دومین مراسم بزرگداشت چاقوی زنجان به مناسبت کشف اولین چاقوی مرد نمکی در معدن چهرآباد زنجان برگزار می‌شود.

وی افزود: دومین بزرگداشت روز ملی چاقوی زنجان با همکاری انجمن دوستداران تاریخ و فرهنگ زنجان، شهرداری، شرکت شهرک‌های صنعتی، خوشه چاقو، تعاونی چاقوسازان، دانشگاه آزاد اسلامی و اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان و صنعتگران چاقوساز در سالن اجتماعات فرهنگسرای زندگی، پارک بانوان برگزار خواهد شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان گفت: زنجان مهد چاقوی ایران است و باید برای بقای هنر چاقوسازی این روز را به عنوان روز ملی ثبت کنیم تا برای همیشه ماندگار شود. این مراسم همزمان با سالروز کشف چاقو با قدمت ۲۴۰۰ سال در معدن نمک چهرآباد زنجان است.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست