• تاریخ: ۱۴۰۱-۱۰-۲۴
  • شناسه خبر: 30666

افزایش مراجعین سرپایی کرونا/آنتی بیوتیک ها تاثیری روی ویروس ندارند

با افزایش مراجعین سرپایی در استان مواجه هستیم ضمن اینکه ابتلا به آنفلونزا نیز با کرونا همزمان شده که این مشکل را بیشتر می‌کند ولی خوشبختانه موارد بد حال در استان نداریم .

به گزارش «پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت»حسن بختیاری رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی زنجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: فعلا تعداد مبتلایان به زیرسویه جدید کرونا در کشور بالا نیست و در استان زنجان نیز موارد ابتلا کم است و موارد مثبت بستری زیاد نیست.

بختیاری گفت: زیرسویه جدید کرونا نسبت به اُمیکرون  ممکن است کشندگی داشته باشد ولی حاد نیست .

وی افزود: با افزایش مراجعین سرپایی در استان مواجه هستیم ضمن اینکه ابتلا به آنفلونزا نیز با  کرونا همزمان شده که این  مشکل را بیشتر می‌کند ولی خوشبختانه موارد بد حال در استان نداریم .

بختیاری گفت: سه شهر استان در حالت زرد کرونایی است و وضعیت بیماران این شهرستان ها خوب است و آمادگی لازم در حوزه بهداشت و درمان برای مقابله وجود دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه کرونا یک نوع ویروس است و آنتی بیوتیک ها تاثیری بر ویروس ندارد گفت: آنتی بیوتیک ها بر روی بیماریهای  باکتریایی تاثیر پذیری دارند و داروهایی که بر این بیماری اثر داشتند آنتی ویروس بودند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تأثیر گذارترین روش، رعایت پروتکل های بهداشتی است تا انتقال بیماری محدود شود گفت: دومین راهکار هم تکمیل واکسیناسیون است تا سیستم ایمنی افراد تقویت شود .
بختیاری با اشاره به تجربه موفق کنترل بیماری کرونا در پیک های قبلی در کشور گفت: کنترل کرونا به دلیل درمان های خاص نبود بلکه با گسترش واکسیناسیون همگانی پیدا کرد.
بختیاری گفت: متأسفانه مراجعه برای واکسیناسیون در حال حاضر در استان کم است و دانشگاه علوم پزشکی تبلیغات و ترغیب برای انجام واکسیناسیون را شروع کرده است و تمامی مراکز سلامت جامع شهری و خانه های بهداشت روستایی آماده تزریق واکسن هستند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه برخی از مراکز نیز به صورت خارج از وقت اداری فعالیت دارند و همچنین ادارات دولتی، غیردولتی در صورتی که به صورت گروهی اعلام کنند اکیپ واکسیناسیون به محل اعزام میشود .

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست