• تاریخ: ۱۴۰۱-۱۰-۲۵
  • شناسه خبر: 30677

مدارس غیردولتی رتبه بندی میشوند/ شهریه مدارس غیر دولتی براساس رتبه آنها خواهد بود

رتبه بندی مدارس غیردولتی در مرحله تدوین اولیه است و نهایتا برای سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ اجرایی و اعمال خواهد شد و فعلا مدارس غیر دولتی با شهریه ای که امسال تعیین شده فعالیت می کنند.با درجه بندی که اتفاق می افتد الگوی شهریه ...

لطفی رئیس اداره  مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش استان زنجان در گفت و گو با خبرنگار « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» در خصوص رتبه بندی مدارس غیر دولتی اظهار کرد: بنابراین است که فعالیت های مدارس غیردولتی ذیل سند تحول رصد شود در واقع یکی از اهداف رتبه بندی مدارس غیر انتفاعی این است که بتوانیم برنامه هایی که در این مدارس اجرا می شود را رصد و ارزیابی کنیم و شهریه این مدارس براساس رتبه بندی انجام شده تعیین شود.

لطفی با اشاره به آیتم های مد نظر برای ارزیابی مدارس غیردولتی گفت: آیتم های مختلفی در این خصوص در نظر گرفته شده است و با مشارکتی که سازمام مدارس غیردولتی با معاونتهای مختلف وزارت آموزش و پرورش به انجام رسیده است برنام های تعیین شده برای مدارس در مدارس غیردولتی هم لازم الاجرا است.

وی افزود: اجرای مسابقات، کیفیت بخشی به فضاهای آموزشی و یا حقوقی که به معلمان در این مدارس پرداخت می شود از جمله این آیتم های برای ارزیابی مدارس غیردولتی خواهد بود.

لطفی با بیان اینکه اولیاء دانش آموزان یکی از ارزیابان این طرح هستند گفت: نحوه تدریس، رفتار معلم و کارکنان مدرسه، اجرای فوق برنامه ها و معلمان انتخابی برای مدرسه و توسعه و تجهیز فضا مواردی است که در ارزیابی مدارس توسط اولیا در نظر گرفته می شود.

وی افزود: خود معلمان هم یکی دیگر از کسانی هستند که ارزیابی مدراس غیر انتفاعی را انجام خواهند داد و نحوه برخورد با معلمان و حقوق و بیمه پرداختی از آیتم های ان خواهد بود و همچنین کارشناسان اداره آموزش و پرورش ارزیابی مدارسغیردولتی را انجام خواهند داد و شهریه ایم مدارس بعد از رتبه بندی تعیین خواهد شد.

رئیس اداره مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه طرح رتبه بندی مدارس غیر انتفاعی هنوز به مرحله اجرا نرسیده است و در مراحل تدوین اولیه است گفت: با درجه بندی که اتفاق می افتد می توان برای مدارس الگوی شهریه تعیین کرد که با توجه به رتبه آنها محدودیت در تعیین سقف شهریه اعمال خواهد شد.

لطفی گفت: با صحبتهایی که با مدیران مدارس شده اطلاع رسانی ارزیابی و رتبه بندی صورت گرفته که باید چگونه و در چه زمینه ای فعالیت مدارس را جهت بدهند و در دوره های آموزشی مدیران، این چارچوبها اعلام شده است .

وی گفت: رتبه بندی مدارس غیردولتی نهایتا برای سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ اجرایی و اعمال خواهد شد و فعلا مدارس غیر دولتی با شهریه ای که امسال تعیین شده فعالیت می کنند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست