• تاریخ: ۱۴۰۱-۱۲-۰۵
  • شناسه خبر: 31418

مجوز ایجاد شهرک فناوری در شهر زنجان دریافت شده است/رویکرد دولت احیای واحد‌های تعطیل است

مجوز ایجاد شهرک فناوری در شهر زنجان از دولت دریافت شده است و از سال آینده عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

به گزارش« پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» علی رسولیان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه ستاد رفع موانع تولید استان زنجان با بیان اینکه امسال ۱۰ درصد توسعه اراضی شهرک‌های صنعتی را استان زنجان داشته است گفت: تقاضا برای سرمایه‌گذاری در استان زنجان زیاد است.

رسولیان گفت: ۲۱۰ هکتار برای صنایع دانش‌بنیان و صنایع پاک استان زنجان اختصاص یافت.

وی افزود: پساب شهری برای صنایع اختصاص یافته و برای اینکه آب پایدار داشته باشیم باید حتما رویکرد استفاده از پساب‌ شهری را در برنامه قرار دهیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در سطح کشور ۷۰ میلیون متر مکعب پساب شهری برای استفاده در صنایع و شهرک‌های صنعتی خریداری شده است گفت: در استان زنجان نیز این امر عملیاتی خواهد شد.

رسولیان گفت: از دولت مجوز ایجاد شهرک فناوری در شهر زنجان دریافت شده است و از سال آینده عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

وی افزود:در سال گذشته ۹۹۰ هکتار و امسال ۵۰۰ هکتار از اراضی که برای ایجاد شهرک‌های فناوری اختصاص یافته بود پس گرفته شد که متاسفانه هیچ اقدامی در راستای عملیاتی شدن طرح انجام نشده بود‌.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: رویکرد دولت احیای واحد‌های تعطیل است و خوشبختانه تاکنون در سطح کشور ۱۳۰۰ واحد تعطیل در حوزه صنعت به چرخه تولید برگشته‌اند.

رسولیان گفت: آمار واحد‌های تعطیل در کشور در حال کاهش است و یکی از اقدامات نیز حمایت از واحد‌هایی بوده که زیر ۵۰ درصد فعالیت داشتند با این وجود ۱۷۰۰ واحد دیگر که چنین شرایطی را داشتند به چرخه تولید بازگشته‌اند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست