• تاریخ: ۱۴۰۱-۱۲-۱۵
  • شناسه خبر: 31644

آمادگی اورژانس وفوریت‌های پزشکی استان زنجان از ۲۴ اسفند ماه برای خدمات نوروزی/ حمل جسد با آمبولانس در ایام نوروز ممنوع است

از ۲۴ اسفند ماه اورژانس و فوریت‌های پزشکی آمادگی برای ارائه خدمات خواهند داشت و ۴۶۳ نفر از نیروهای عملیاتی اورژانس و تمام پایگاه‌های شهری و روستایی، جاده‌ای به تعداد ۶۳ پایگاه با آمبولانس‌های مجهز در ایام نوروزآماده باش ...

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» مشهود تقی‌لو معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در جلسه ستاد خدمات سفر استان اظهار کرد: ۱۰ اکیپ بازرسی بهداشتی و درمانی در شهرستان‌ها در ایام نوروز فعال خواهند بود.

تقی لو گفت: از شرکت نفت درخواست داریم تا حساسیت بیشتری نسبت به فعال بودن سرویس‌های بهداشتی داشته باشند چون در ایام نوروز بیشترین مراجعه مسافران به سرویس‌های بهداشتی در جایگاه‌های سوخت است و همین امر سبب کاهش مسائل بهداشتی و احیانا شیوع بیماری‌ها می‌شود.

وی افزود: باید کلر زنی آب به ویژه در مناطق روستایی که مهمان پذیر خواهند بود مورد توجه باشد و باقی‌مانده کلر توسط بهورزان و کارشناسان محیط باید چک شود بنابراین باید در کلر زنی دقت بیشتری انجام گیرد.

تقی لو گفت: از ۲۴ اسفند ماه اورژانس و فوریت‌های پزشکی آمادگی برای ارائه خدمات خواهند داشت و ۴۶۳ نفر از نیروهای عملیاتی اورژانس در ایام نوروز آماده باش خواهند بود و همچنین تمام پایگاه‌های شهری و روستایی، جاده‌ای به تعداد ۶۳ پایگاه با آمبولانس‌های مجهز آماده باش خواهند بود، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس از معاونت بهداشت و سه دستگاه آمبولانس فوریت‌های پزشکی آماده ارائه هستند تا در مواقع نیاز وارد عمل شوند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان ضمن تاکید براینکه حمل اجساد با آمبولانس در ایام نوروز ممنوع است گفت: خواهشمندیم این موضوع از علوم پزشکی درخواست نشود چون هر آمبولانسی که حمل جسد انجام می‌دهد تا ریکاوری شده و وارد چرخه خدمات فوریت‌های پزشکی شود ۶ تا ۸ ساعت زمان خواهد برد که ممکن است در طول این مدت نیاز مبرم به آمبولانس باشد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست