• تاریخ: ۱۴۰۱-۱۲-۱۵
  • شناسه خبر: 31624

جشن نیکوکاری تا پایان سال ادامه دارد/تحویل ۲۲۱ واحد مسکن به مددجویان

تامنی مسکن یکی ازاقدامات کمیته امداد در زاستای توانمندسازی مددجویان است در همین راستا ۲۳ هزار واحد مددجویی در کشور به مددجویان تحویل شد که سهم استان زنجان ۲۲۱ واحد بود که ۱۱۲ واحد از این تعداد در دهه فجر به مددجویان ت ...

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» روح الله صالحی مدیر کل کمیته امداد استان زنجان در نشست خبری به مناسبت سالروز تاسیس کمیته امداد امام خمینی (ره) اظهار کرد: کمیته امداد ۲۲ روز پس از پیروزی انقلاب برای کمک به و حمایت از اقشار نیازمند تاسیس شد و حفظ ساختار نهادی و انجام کار جهادی در اولویت کمیته امداد در این چهل سال بوده است .

صالحی گفت: امروز کمیته امداد به سمت یک سازمان چابک و هوشمند حرکت می کند و برای سرعت در خدمات رسانی و کمترین زمان تلاش می کند و برای تحقق آن سامانه امداد هوشمند در در راستای استحقاق سنجی و ارتقاء کیفی در خدمت رسانی راه اندازی شد که این سامانه با ۳۰ سامانه دستگاهی در ارتباط است و برای سرعت در خدمت رسانی در کمترین زمان طراحی شده است .

وی با بیان اینکه جشن نیکوکاری از ۱۴ اسفند همزمان با سراسر کشور در زنجان آغاز شده است گفت: ۱هزار و۵۲۹ پایگاه در سطح استان فعال در قالب مدارس و پایگاه های بسیج و مراکز نیکوکاری دایر است و این پایگاه ها تا پایان سال مستقر هستند و همینوطر پیش بینی شده کمک هایی که در مدارس جمع اوری میشود بلافاصله در همان محل توزیع شود.

مدیر کل کمیته امداد استان زنجان از برگزاری جشنواره خدمتدرسطح استان خبر داد و گفت: این جشنواره با هدف گفتمان سازی در حوزه کار جهادی است که از ۲۱ تا ۲۳ اسفندماه در حسینیه عاشقان ثارالله برگزار می شود و در ۳۰ غرفه دستاوردهای گروه های جهادی و مراکز نیکوکاری عرضه می شود.

صالحی گفت: در حال حاضر ۲۹ هزار خانوار با جمعیت ۵۵ هزار نفر خدمات کمیته امداد را ردیافت می کنند گفت: ۱۸۰ مرکز نیکوکاری در استان نیز فعال است که جمعیتی بالغ بر ۵۰ هزار نفر را تحت حمایت دارند و ۱۱۸ مورد از این مراکز در مساجد مستقر است ضمن اینکه با افتتاح ۳ مرکز نیکوکاری دیگر تعداد این مراکز به ۱۸۳ مرکز نیکوکاری خواهد رسید.

صالحی با اشاره به ۱۳۶ هزار مشترک صندوق صدقات در استان زنجان گفت: تمرکز ما در جذب مشارکتهای غیر حضوری و در بستر الکترونیک است و در همین راستا برای مسترکان کدکیو آر تعریف شده است و ۲۰۰هزار خیر نیز از برنام ههای کمیته امداد پشتیبانی می کنند.

نادری مشاور مدیر کل کمیته امداد استان نیز در این جلسه درخصوص تامین مسکن مددجویان کمیته امداد با بیان اینکه راهبرد اصلی کمیته امداد در خدمات رسانی نوانمندسازی و ایجاد درآمد پایدار برای مددجویان است گفت: برای اینکه این راهبرد اساسی تحقق پیدا کند سه مولفه ایجاد اشتغال ، تامین نیازهیا فرهنگی خانواده ها و تامین مکسن و سرپناه خانواده مورد تمرکز است .

نادری گفت : در خصوص تامین مسکن مددجویان تفاهم نامه های مختلفی با استفاده از ظرفیت های ارگانه ایدیگر از جمله بسیج سازندگی ، بنیاد علوی و بیناد برکت و بنیاد مسکن امضا شده است و تا امروز کمیته امداد زنجان ۱هزار و ۶۶۰ خدمت در حوزه مسکن اعم از مسکن احداثی و یا تعمیر و ایجاد فضاهای جانبی ارائه کرده است و در همین هفته نیز ۲۳ هزار واحد مددجویی در کشور به مددجویان تحویل شد که سهم استان ۲۲۱ واحد بود و از این تعداد در دهه فجر ۱۱۲ واحد به مددجویان تحویل شد .

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست