• تاریخ: ۱۴۰۱-۱۲-۲۱
  • شناسه خبر: 31747

اجرای طرح آرامش بهاری در ۱۰ امامزاده و بقعه شاخص استان زنجان

طرح آرامش بهاری در ۱۰ بقعه شاخص استان زنجان در عید نوروز اجرا می شود و در طول اجرای این طرح ۲۰ نفر مبلغ اعزامی و بومی در امامزادگان استقرار می یابند و به ارائه خدمات مشاوره ای و اجرای برنامه های مذهبی و فرهنگی می پردازند ...

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» حجت الاسلام کرمی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طرح آرامش بهاری در ۱۰ بقعه شاخص استان زنجان در عید نوروز اجرا می شود و در طول اجرای این طرح ۲۰ نفر مبلغ اعزامی و بومی در امامزادگان استقرار می یابند و به ارائه خدمات مشاوره ای و اجرای برنامه های مذهبی و فرهنگی می پردازند.

کرمی گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه اگرچه یک سازمان فرهنگی نیست اما هر ساله با طرح های مختلف به ارائه خدمات و برنامه های فرهنگی در امامزادگان و بقاع متبرکه می پردازد. امسال نیز چون عید نوروز مقارن با ماه مبارک رمضان شده است طرح آرامش بهاری و ضیافت الهی بصورت همزمان اجرا خواهد شد.

وی افزود: امسال ۱۰ امامزاده و بقعه شاخص استان میزبان مسافران نوروزی خواهد بود حسینیه اعظم ، زینبیه اعظم ،امامزاده سید ابراهیم ،امامزاده محمد بن ابرهیم حاج سیران در شهرستان زنجان ، امامزادگان هاشم و عوف و امامزاده جعفر ع شهر آببر در شهرستان طارم ،بقعه حضرت قیدار نبی علیه السلام و امامزاده ابراهیم ع شهرستان خدابنده ، امامزاده اسماعیل و امامزاده زیدالکبیر ع شهرستان ابهر از جمله این امامزادگان هستند که در طرح آرامش بهاری و ضیافت الهی در آنها اجرا خواهد شد .

حجت الاسلام کرمی با بیان اینکه اجرای این طرح ها شامل برنامه های مختلف مذهبی و فرهنگی مثل اقامه نمازهای جماعت در اوقات سه گانه ، بیان مسائل و احکام شرعی ، اجرای مراسم های مناسبتی مذهبی و فرهنگی مثل مراسم تحویل سال نو ، دعا ، مناجات و زیارت و برپایی خیمه معرفت با غرفه های مختلف مثل غرفه کودک و نوجوان ، غرفه مشاوره مذهبی و دینی، غرفه عرضه محصولات فرهنگی خواهد بود گفت: همچنین بیش از ۲۰ روحانی در این ایام در امامزادگان استقرار خواهند داشت و به فعالیت تبلیغی و فرهنگی خواهند پرداخت.

وی افزود: اجرای مراسم سالروز همه پرسی جمهوری اسلامی و اجرای طرح قرار دوازدهم و اهدای بسته های معیشتی به خانواده های کم بضاعت از محل درآمد موقوفات با نیات خیر و مساعدت ، از دیگر برنامه های این طرح خواهد بود.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست