• تاریخ: ۱۴۰۱-۱۲-۲۴
  • شناسه خبر: 29377

خدمات مشاوره رایگان بهزیستی با دو شماره ۱۲۳و ۱۴۸۰

سازمان بهزیستی کشور با دو شماره ۱۲۳ و ۱۴۸۰ خدمات مشاوره رایگان ارائه می کند.

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» سازمان بهزیستی کشور با دو شماره کلیدی ۱۲۳ و ۱۴۸۰ خدمات مشاوره رایگان ارائه می کند.

۱۴۸۰ خط صدای مشاوره سازمان بهزیستی است که از ۸ صبح تا ۱۲ شب، حتی در روزهای تعطیل، پاسخگوی شهروندان است . بیش از ۹ هزار (۹۰۸۰) مشاور با حداقل مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد، از این طریق در کشور مشاوره رایگان میدهند. طبق آمار، متوسط تماس‌های موفق با شماره ۱۴۸۰، سالانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار تماس است و مشاوره رایگان است.

از آنجایی هم که اغلب برای ادامه بهبودی، به مشاوره‌های کامل‌تری نیاز است، میتوانید اطلاعات بیش از ۳۲۴۶ مرکز مشاوره که زیرنظر سازمان بهزیستی فعالیت می‌کنند را در سایت این سازمان پیدا کنید. بر اساس آمارهای سازمان بهزیستی، این سازمان سالانه به ۷۰هزار نفر کمک هزینه دریافت خدمات مشاوره ارئه میدهد و ۲۰هزار کودک ۶ ساله هم تحت غربالگری رایگان اضطراب قرار می‌گیرند. یادمان باشد که دسترسی به خدمات رایگان روان‌درمانی می‌تواند کمک موثری در کاهش اختلالات روانی و تنش‌های تک تک ما و همه جامعه باشد.

خط اورژانس ۱۲۳نیزشما را به مرکز اورژانس اجتماعی وصل میکند. مجموعه‌ای که در صورت نیاز با همراهی مددکار و مشاور به شما مراجعه خواهند کرد.  هم‌اکنون ۳۰۰ خودروی مناسب‌سازی شده در ناوگان اورژانس اجتماعی کشور فعالیت می‌کنند که تا پایان سال، با تامین اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومانی، ۱۶۰ دستگاه دیگر با تیم زبده خدمات اورژانس اجتماعی به آنها اضافه خواهد شد. براساس قانون برنامه ششم توسعه تکلیف شده که شهر‌های بالای ۵۰ هزار نفر باید اورژانس اجتماعی داشته باشند، اما در برنامه هفتم توسعه تمام شهر‌های بالای ۲۰ هزار نفر جمعیت باید اورژانس اجتماعی داشته باشند.

اورژانس اجتماعی با شماره تماس ۱۲۳ به مواردی مانند همسرآزاری، کودک آزاری، سالمندآزاری، معلول آزاری و خودکشی رسیدگی میکند. این برنامه، تلفیقی از مداخله در بحران، فردی، خانوادگی و اجتماعی (مرکز اورژانس اجتماعی)، خط تلفن اورژانس اجتماعی (۱۲۳)، تیم سیار اورژانس اجتماعی (خدمات اجتماعی سیار) و پایگاه اورژانس اجتماعی (پایگاه خدمات اجتماعی) است.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست