• تاریخ: ۱۴۰۲-۰۱-۱۷
  • شناسه خبر: 31944

بازدید ۴۴۶ هزار نفر از جاذبه‌های تاریخی استان زنجان/ افزایش ۱۰۰ درصدی اسکان مسافران نوروزی در اقامتگاه های زنجان

در کل سفرهای نوروزی ۴۶ هزار نفر در اقامتگاه‌های رسمی استان اسکان کردند که این آمار نسبت به سال قبل ۱۰۰ درصد افزایش یافته است. همچنین۴۴۶ هزار نفر از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و گردشگری استان زنجان بازدید کردند.

به‌گزارش« پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» سید سعید صفوی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد : از ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ تا ۱۵ فرودین سال‌جاری، ۴۴۶ هزار نفر از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و گردشگری استان زنجان بازدید کردند.

صفوی گفت: در بین ۲۲۰ پایگاه و موزه کشور، گنبد سلطانیه، رختشویخانه و موزه مردان نمکی جزء ۲۵ درصد موزه‌ها و پایگاه‌های پربازدید کشور بودند. همچنین یکی از ظرفیت‌های استان غار کتله خور است که به سرمایه‌گذار بخش خصوصی واگذار شده و رکورد جدیدی از بازدید آن ثبت شد.

وی افزود: در راستای معرفی بهتر آثار تاریخی استان تورهای گردشگری یک روزه با همکاری سازمان فرهنگی و میراث‌فرهنگی استان به مدت ۱۰ روز برگزار شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان با اشاره به اقدامات مشترک انجام شده در قالب همکاری با سایر استان‌ها اضافه کرد: در این راستا طبق تهاتر انجام شده با استان سمنان، جاذبه‌های گردشگری زنجان در این استان معرفی شد.

صفوی همچنین از استقرار راهنمایان گردشگری در موزه‌ها و اماکن تاریخی خبر داد و گفت: ۹۲۰ نفر روز در اماکن و جاذبه‌های تاریخی زنجان را به گردشگران معرفی کردند.

وی همچنین از اقامت ۴۶ هزار مسافر در اقامتگاه‌های استان زنجان خبر داد و گفت: ظرفیت‌های اقامتی استان در درجه اول مربوط به هتل‌ها، مهمانپذیرها، اقامتگاه‌های بومگردی و تأسیسات گردشگری است و مابقی آن نیز مدارس آموزش و پرورش، خانه‌های استیجاری و کمپینگ‌های شهرداری‌ها در سطح شهرهای استان بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان افزود: ظرفیت اقامت رسمی استان زنجان شامل ۱۰ هتل، ۴ هتل آپارتمان، ۲ اقامتگاه سنتی و مهمان پذیر و خانه مسافر است و

وی با بیان اینکه استان زنجان ۵۳ اقامتگاه رسمی دارد که ظرفیت اسکان آنها ۱۷۰۰ نفر است گفت: در قالب اسکان فرهنگیان و خوابگاه‌های دانشجویی نیز ظرفیت استان افزایش داشت، این اقامتگاه‌ها شامل ۲۰۰ تخت بود که برخی از گردشگران در نوروز در آن‌ها اقامت یافتند.

صفوی گفت: در کل سفرهای نوروزی ۴۶ هزار نفر در اقامتگاه‌های رسمی استان اسکان کردند که این آمار نسبت به سال قبل ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست