• تاریخ: ۱۴۰۲-۰۱-۲۰
  • شناسه خبر: 31987

ثبت نام مجدد طرح نهضت ملی مسکن در استان زنجان با اعلام وزارت راه و شهرسازی انجام می‌شود/اعلام قیمت نهایی پروژه m۶ تا پایان فروردین ماه 

ثبت نام مجدد طرح نهضت ملی مسکن در استان زنجان با اعلام وزارت راه و شهرسازی انجام می‌شود و متقاضیانی که سال گذشته ثبت نام انجام دادند و تخصیص پروژه نشدند در سالجاری تعیین تکلیف می‌شوند چون بیش از هزار هکتار زمین در غرب ش ...

به گزارش« پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت»اصغر اسماعیلی مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان در برنامه «گفتگوی رادیویی «دانشیق» در شبکه اشراق زنجان، اظهار کرد: در استان زنجان بیش از ۱۷ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در دست ساخت است که از این تعداد ۱۵ هزار و ۵۰۰ واحد در شهر زنجان در دو قسمت غرب شهر زنجان(سایت کوی زیتون ) و شرق شهر زنجان (کوی زنگان)  اجرا می‌شود.

اسماعیلی گفت: پروژه‌ها با پیشرفت فیزیکی مختلف در حال انجام است و اداره کل راه و شهرسازی استان نسبت به بررسی مشکلات و موانع بر سر راه پیشرفت پروژه‌های نهضت ملی مسکن بسیار جدی است و علاوه بر کنترل‌ها و نظارت‌ها، (طرح پایش) پروژه‌های نهضت ملی مسکن را از دی ماه سال گذشته با حضور اعضای کارگروه مسکن در محل اداره کل راه و شهرسازی استان برگزار می‌کند.

وی افزود: در فصل زمستان که شرایط جوی خوب نبود و محدودیت کاری داشتیم، و جبهه کاری که امکان عملیات اجرایی داشت برای پیمانکاران تعریف شد و هیچ پروژه‌ای بدون برنامه اجرایی نبود و خوشبختانه فعالیت کاری پروژه‌های نهضت ملی مسکن در استان از ابتدای اسفند ماه سال گذشته با مساعد شدن آب و هوا آغاز شده و پروژه‌های نهضت ملی مسکن در غرب و شرق زنجان با قوت در حال اجرا هستند و قبل از عید نوروز، ۱۹۲ واحد از پروژه برکت در کوی نصر تحویل متقاضیان شد و متراژ مفید واحدها هم ۹۵ تا ۱۰۰ متر است.

اسماعیلی با بیان اینکه پروژه برکت جزء پروژه‌های ستاد اجرایی فرمان امام (ره) بود و زودتر از سایر پروژه‌ها اجرا شد گفت: قیمت تمام شده این پروژه ۷۸۰ میلیون تومان بوده و قیمت نهایی تمام شده پروژه m۶ هم نیز تا پایان فروردین ماه اعلام خواهد شد و در حال حاضر قیمت نهایی این پروژه در مرحله آنالیز قیمت است.

اسماعیلی افزود: قرار داد پروژه‌های نهضت ملی مسکن با متقاضیان بعد از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها شروع و انجام می‌شود و اگر قیمت تمام شده مشخص نشود نمی‌توانیم با متقاضیان قرار داد داشته باشیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان در خصوص پروژه نهضت ملی مسکن در شهرستان سلطانیه نیز گفت: ساخت ۱۸ واحد مسکونی در این شهرستان سلطانیه آغاز شده و برای متقاضیان در نوبت هم در سالجاری زمین تخصیص داده شده و به صورت چهار واحدی در قالب خودسازی(خودمالکی) اقدام به ساخت و ساز خواهند کرد.

اسماعیلی همچنین با اشاره به پروژه ۳۶۸ واحدی گلشهر کاظمیه گفت: پروژه گلشهر کاظمیه از پروژه‌های خوب نهضت ملی مسکن است و شروع کار هم خوب بوده و پروژه عقب نیست و در بازه ای به علت تاخیر در آورده متقاضیان پروژه کمی با تاخیر روبرو شد.

وی با بیان اینکه سهم استان برای ساخت مسکن در دو بازه دو ساله مشخص شده است، افزود: خوشبختانه بیش از ۶۵ درصد از برنامه دو ساله اول ساخت مسکن در استان زنجان محقق شده و برای دو ساله دوم هم زمین تامین می‌شود و در این راستا در شهر زنجان افرادی که ثبت نام کردند پروژه‌های جدید نهضت ملی مسکن اجرا خواهد شد.

اسماعیلی گفت: سال ۹۹ شروع اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن بود و میزان تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومان تعیین شده بود که متاسفانه سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ تورم ناگهانی در کشور ایجاد شد و در ساخت مسکن این تورم خود را نشان می‌دهد و همچنین افزایش قیمت مصالح ساختمانی هم باعث شده قیمت تمام شده ساخت یک واحد مسکونی افزایش پیدا کند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، قیمت تمام شده پروژه‌های نهضت ملی مسکن را با توجه به شرایط بازار و تورم در سالهای ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ را بالا اعلام کرد گفت: متقاضیان بر این امر توجه داشته باشند ساخت یک واحد مسکونی با آورده مردمی و تسهیلات انجام می‌شود و در این خصوص متقاضیان همکاری لازم را داشته باشند تا پروژه‌ها براساس زمان بندی که مشخص شده تحویل داده شود.

اسماعیلی، با بیان اینکه پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها و زمان بندی تحویل واحدهای مسکونی به واریزی متقاضیان بستگی دارد، گفت: اگر متقاضیان به موقع آورده خود را واریز کنند به تبع پیشرفت فیزیکی پروژه هم روند سریع خود را طی خواهد کرد و در زمان مقرر هم واحد مسکونی تحویل داده می‌شود.  

وی گفت:با اعلام وزارت راه و شهرسازی ثبت نام مجدد طرح نهضت ملی مسکن در استان زنجان انجام می‌شود، و متقاضیانی که سال گذشته ثبت نام انجام دادند و تخصیص پروژه نشدند در سالجاری تعیین تکلیف می‌شوند چرا که بیش از هزار هکتار زمین در غرب شهر زنجان خریداری شده و به محض تحویل و آماده سازی تخصیص پروژه انجام می‌شود تا افرادی که در نوبت هستند بتوانند صاحب خانه شوند.

اسماعیلی گفت: در سال جدید تعدادی از پروژه‌های نهضت ملی مسکن به مرحله پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی رسیدند و بر این اساس زمان بندی افتتاح پروژه‌ها مشخص شده و تحویل داده می‌شوند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه در اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن آورده مردمی و تسهیلات بسیار مهم بوده و حرف اول را می‌زند گفت: اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان هیچ متقاضی را به دلیل تاخیر در واریزی آورده، حذف نکرده ولی تاخیر در آورده مردمی باعث تاخیر در اجرای پروژه می‌ شود.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست