• تاریخ: ۱۴۰۲-۰۱-۲۱
  • شناسه خبر: 32019

فعالیت مراکز لیزر بدون پزشک تخلف است/ شناسایی ۲۴ مرکز لیزر متخلف در دوسال گذشته

مراکز لیزر بدون حضور و ویزیت پزشک حق لیزر درمانی ندارند و این کار تخلف است .مراکزی که در آن لیزر موهای زائد انجام می شود باید مطب باشند و ویزیت و تنظیم دستگاه و مدت زمان اشعه توسط پزشک انجام شود و سپس توسط اپراتور دست ...

محمد محرمی رئیس اداره نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان در گفت و گو با خبرنگار « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» اظهار کرد: مراکز لیزر بدون حضور و ویزیت پزشک حق لیزر درمانی ندارند و این کار تخلف است .

محرمی گفت: در دو سال گذشته ۲۴ مرکز لیزر در زنجان به دلیل همین تخلفات شناسایی و برخورد شده است.

وی افزود: مراکزی که در آن لیزر موهای زائد انجام می شود باید مطب باشند و ویزیت و تنظیم دستگاه و مدت زمان اشعه توسط پزشک (عمومی و یا متخصص) انجام شود و سپس توسط اپراتور دستگاه، کار لیزر می تواند انجام شود ولی باید تحت نظر پزشک باشد.

رئیس اداره نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه مجموعه هایی که با عنوان مراکز زیبایی بدون حضور پزشک اقدام به انجام لیزر می کنند مجوز ندارند و اینکار آنها تخلف است و در صورت شناسایی حتما برخورد خواهد شد.

محرمی در خصوص قیمت های متفاوتی که توسط مراکز لیزر ارائه میشود نیز گفت: قیمتها براساس نوع دستگاهی که استفاده میشود و اینکه پزشکان عمومی و یا تخصصی متفاوت است و این تفاوت قیمت ها منطقی است. برخی دستگاه های لیزر قیمت بسیار بالایی دارند و برخی نیز ارزان تر هستند که طبیعتا قیمت ها را هم متفاوت می کند.

وی با بیان اینکه در زنجان فقط دو کلینیک زیبایی مجوز دارند و توسط متخصصین پوست و مو فعالیت می کنند و سایر مراکز تحت عنوان کلینیک زیبایی مجوز ندارند گفت : در مراکزی که لیزر انجام میشود آنچه اهمیت دارد حضور پزشک است و در صورتی که شهروندان مرکزی را مشاهده کنند که بدون حضور پزشک فعالیت میکند را گزارش کنند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست